آغاز ثبت‌نام اینترنتی «وام» بازنشستگان تامین اجتماعی/افزایش سن دریافت به ۷۷ سال

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت‌نام اینترنتی تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: طی روزهای گذشته، بیش از ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران متقاضی، اقدام به ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه کرده و ۴۳ هزار نفر نیز وام خود را دریافت کردند.

به گزارش ایمنا، علی جهانی، اظهار کرد: یک سامانه الکترونیکی به منظور تسهیل ثبت نام و دریافت وام راه اندازی و اخیراً آغاز به کار کرده است و توانسته تا حد زیادی از مراجعات حضوری مستمری بگیران به بانک‌ها بکاهد.

وی افزود: طی چند روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران متقاضی، اقدام به ثبت نام تسهیلات قرض‌الحسنه کرده‌اند و از این تعداد ۴۳ هزار نفر وام خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در فرایند پرداخت وام، پیامکی از سوی بانک رفاه به منظور تأیید هویت فرد وام گیرنده ارسال می‌شود که لازم است بازنشستگان ما حتماً به این پیامک پاسخ داده و صحت دریافت وام را تأیید کنند که در این مرحله هنوز ۲۰ هزار نفر به این پیامک پاسخ نداده‌اند. البته این حق و فرصت برای مستمری بگیران ما محفوظ می‌ماند اما حتماً نسبت به تأیید پیامک اقدام کنند.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه را دریافت کردند گفت: تا پایان امسال نیز ۴۰۰ هزار بازنشسته در شش مرحله تسهیلات بانکی را دریافت خواهند کرد. به طور متوسط هر ۴۰ روز، یک مرحله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای این امر در مجموع ۲,۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و مبلغ وام به هفت میلیون تومان افزایش یافته است. سن دریافت وام نیز از ۷۰ به ۷۷ سال افزایش یافته است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه پس از اتمام مراحل ثبت نام و ارائه مدارک به بانک، بانک عامل مکلف شده است از یکم تا سوم هر ماه مبلغ تسهیلات را به حساب بازنشستگان واریز کند گفت: بنابراین نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان جهت امر ثبت نام نیست. در نهایت اطلاعات مستمری بگیران دریافت و اقدامات لازم انجام می‌شود و کانون‌های بازنشستگی اطلاعات را در اختیار بانک عامل قرار می‌دهند تا عملیات واریز تسهیلات انجام شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 511613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حسین اعظامی رازلیق IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    آقای سالاری مدیریت محترم وام نخواستیم معوقه فروردین ماه چی شد
  • عباس IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    اقایکماهه ثبت نام کردم پیامک کانون برای تأیید وام آمده ولی ازپیامک بانک وام خبری نیست
  • کاربر IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام چرا برای ثبت نام وام سرچ میکنم فقط برای تهران هست؟؟؟
  • اسدی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    جواب منوبدین چرا ثبت نام دوبار تاییدشه پیامک بانک هم فرستادم واریز نمیشود وجایی نیست برای پاسخگویما
  • مقدم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 1
    کدام سامانه؟
  • سلیمه ابراهیمی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    تقاضای وام مستمری را دارم
  • غلامرضا فروغی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    متقاضی درخواست وام قرض الحسنه ۷میلیون تومانی
  • ت۸فیروز IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    آقایان گفتن برین کانون ثبت نام کنید رفتیم گفت پیامک میاد نیامد بعد یک هفته از یک نفر پرسیدم گفت عدد یک رو بفرست به فلان شماره خبری نشد مردم بازی ندید کانون استان‌ها برای فامیل ها کار میکنه ۵۰ تومن حق عضویت از من گرفت استان گلستان رسیدگی کنید حق خوری نکنید
  • طاهر IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    هفت میلیون را هزاربارنوشتید. سامانه را کجا پیداکنیم؟؟
  • محمد فرج پور IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام من از شما درخواست وام را دارم من به این وام نیاز دارم اگر امکان دارد این وام را بهم بدهید برای گرفتن جهیزیه برای دخترم به این پول نیازمندم با تشکر از لطف شما هستم
  • علی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 1
    سلام من نزدیک5 ماهه که ثبت نام کردم ولی اصلا ندادید میشه لطفا زودتر بهم وام رو بدهید؟خیلی نیاز دارم ممنونم
  • علی DE ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    اصلا سایتی با این نشان وجود دارد هر چه جستجو میکنیم برای ثبت نام فقط چرند تحویل میدند اقای xاینو گفت اقای gاینو فرمود. ثایت ثبت نام وام نیست