برگزاری جشنواره ملی نمایشنامه کمدی در اصفهان

تالار هنر، وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری اصفهان با هدف بهره‌گیری از آثار مکتوب نمایشی و پژوهشی در حوزه کمدی و انواع آن و ضرورت تولید هرچه بیشتر آثار این گونه تئاتر، اقدام به برگزاری جشنواره ملی "خندستان" کرده است.

سعید امامی، مدیر تالار هنر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به علت برگزاری این جشنواره ملی، اظهار کرد: در دفتر تخصصی هنرهای نمایشی تصمیم گرفته شد که جشنواره تئاتر کمدی را احیا کنیم. در واقع پیش از این جشنواره تئاتر کمدی چهار دوره در اصفهان برگزار شده بود و بازخوردهای بسیاری مثبتی داشت؛ بعدها به دلایلی این جشنواره متوقف شد و هدف ما این است که آن را احیا، تثبیت و در سطح ملی برگزار کنیم.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا و این که احتمالاً تا اواخر امسال امکان برگزاری جشنواره به صورت حضوری وجود نداشته باشد از اجرا صرف نظر کردیم و به نمایشنامه کمدی پرداختیم که می‌توان گفت زیربنا و اصلی‌ترین لازمه برای پرداختن به جشنواره تئاتر کمدی است. خروجی این جشنواره در سال‌های آتی برای برگزاری جشنواره کمدی مبنا قرار می‌گیرد.

مدیر تالار هنر گفت: معتقدیم که اصفهان خاستگاه کمدی است و می‌تواند بهترین بستر برای جریان نمایش کمدی کشور باشد و تبدیل به قطب تئاتر کمدی در سطح کشور شود. جشنواره خندستان در سطح ملی برگزار می‌شود و مجوز آن را از مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گرفتیم.

امامی ادامه داد: این جشنواره دو بخش اصلی و جنبی دارد. بخش اصلی ویژه نمایشنامه نویسی است که در دو بخش تألیفی و اقتباسی برگزار می‌شود. بخش جنبی نیز ویژه پژوهش در امر کمدی طراحی شده که خود دو بخش دارد، یک بخش آن مقاله، جستار و تجربه نگاری است و بخش دوم مطالعه چهره شاخص و پرتره نگاری است.

وی خاطر نشان کرد: چهره شاخص و اصلی که برای پرتره نگاری در نظر گرفته‌ایم، زنده یاد مهدی ممیزان، نمایشنامه‌نویس طنزی است که در دوره ارحام صدر زندگی می‌کرد، او می‌نوشت و صدر اجرا می‌کرد.

مدیر تالار هنر با اشاره به مهلت ارسال آثار اضافه کرد: تا ۱۵ مهرماه برای ارسال آثار زمان در نظر گرفته شده است. اختتامیه جشنواره خندستان یکم آذرماه و همزمان با روز اصفهان برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند اطلاعات جزئی‌تر جشنواره را در اینستاگرام تالار هنر اصفهان و سایت Khandestan-isf.ir مطالعه کنند.

برگزاری جشنواره ملی نمایشنامه کمدی در اصفهان

کد خبر 511562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.