بازطراحی گذرگاه‌ تاریخی آلمان برای ترویج تردد سبز

مدیران برلین، پایتخت و بزرگترین شهر آلمان در نظر دارند یکی از پل‌های بسیار بزرگ شهر به نام Mühlendamm را از نو طراحی کنند و فضاهای بیشتری از آن را به تردد سبز اختصاص دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رقابتی بین‌المللی برای بازطراحی پل Mühlendamm در برلین برگزار شد که از میان رقابت‌ کنندگان، گروهی از معماران اهل کپنهاگ دانمارک بهترین ایده را مطرح کردند. این افراد در طراحی خود، فضای بسیار گسترده پل را به گونه‌ای تقسیم‌بندی کرده‌اند تا عابران پیاده و حامیان تردد پاک بیشترین بهره را از آن ببرند. جالب است بدانید که در حال حاضر، روزانه حدود ۷۲ هزار خودرو و ۲۵ هزار کامیون در این مسیر تردد می‌کند به همین دلیل پل Mühlendamm یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های کشور آلمان به حساب می‌آید که در رونق تجارت شهر نقش مهمی ایفا کرده است.

بازطراحی گذرگاه‌ تاریخی آلمان برای ترویج تردد سبز

پل Mühlendamm برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد اما به علت نقص‌های زیاد تا کنون چندین بار مورد بازسازی و بازطراحی قرار گرفته است. تردد بیش از حد وسایل نقلیه کوچک و سنگین از این مسیر، کیفیت هوای منطقه را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است ضمن این که سلامت دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را که پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود با تهدید جدی مواجه کرده است.

به همین دلیل، شهردار برلین با هدف افزایش میزان رضایت شهروندی و بهبود کیفیت هوا، بازطراحی این پل را مهم دانسته است و برای این امر، رقابتی بین معماران مشهور دنیا برگزار کرد. حفظ جنبه تاریخی پل یکی از مهم‌ترین شروطی بود که معماران در ایده‌های خود باید مورد توجه قرار می‌دادند در عین حال بیشترین تغییر را در آن به وجود می‌آوردند. تقسیم فضای پل به مسیرهایی برای تردد سبز و رفت و آمد خودروهای قبلی بهترین ایده مطرح شده در این زمینه بود که با استقبال زیاد مدیران برلین برخوردار شد.

بدیهی است که بستن کامل پل Mühlendamm روی تردد خودروها امکانپذیر نیست به همین دلیل، معماران در نظر دارند در هر مرحله، بخشی از پل را مسدود کرده و اقدامات خود را در آنجا اعمال کنند.

بازطراحی گذرگاه‌ تاریخی آلمان برای ترویج تردد سبز

کد خبر 511558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.