داران در ۴ سالی که گذشت

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران گفت: ۳۰ هکتار زمین در قسمت غربی شهر داران به محدوده شهر اضافه شد که موجب شکسته شدن قیمت زمین در این شهر می‌شود.

محمدرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با اقدامات شورای دوره پنجم شهر داران، اظهار کرد: بیشترین درخواست شهروندان داران آسفالت کوچه و خیابان‌ها بود و سعی کردیم این پروژه به صورت یکسان اجرا شود اما مشکلاتی پیش آمد که مانع از اجرا در مناطق دیگر شد.

وی افزود: قبل از تشکیل شورای پنجم شهر داران ۴۵ درصد معابر خاکی یا فاقد آسفالت بود اما با وجود مشکلات در تأمین تجهیزات، آسفالت کوچه‌های برخی مناطق شهر پس از ۷۰ سال اجرا شد.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران گفت: به منظور زیباسازی شهر پروژه جدول گذاری و بلوک فرش و سنگ فرش خیابان‌های شهر و حتی مناطق کمتر توسعه یافته نیز اجرا شد.

خرید یک دستگاه پرس زباله

شیخی افزود: یک دستگاه پرس زباله به منظور دفع شیرابه‌های زباله از ماشین‌های حمل به قیمت یک میلیارد ریال خریداری شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل بی‌تدبیری در فروش چاه آب فضای سبز شهری، درختان در فصل گرم سال خشک می‌شد که به منظور آبیاری فضای سبز شهری با دریافت مجوز حفر چاه آب در بلوار هاتف شهر داران پروژه حفاری و لوله‌گذاری اجرا شده است.

احداث سالن پیش سرد کشتارگاه داران

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران اضافه کرد: احداث سالن پیش سرد کشتارگاه و اصلاح پساب آب و نصب ریل انتقال گوشت از قسمت کشتارگاه دام به سالن پیش سرد و تجهیز و به‌روزرسانی خودرو حمل گوشت شهرداری انجام شد.

شیخی افزود: ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری داران واقع در بلوار صیاد تکمیل شد و پس از کف سازی و برق رسانی و تأمین تجهیزات راه‌اندازی شد.

خرید دستگاه کمپرسور ۵۰۰ برای ایستگاه سی. ان. جی داران

وی با بیان اینکه یک دستگاه کمپرسور ۵۰۰ به ایستگاه سی. ان. جی شهر به منظور جلوگیری از طولانی شدن صف نوبت گاز اضافه شد، افزود: همچنین کف سازی و اجرای جوی و جدول‌گذاری و آسفالت مسیر ایستگاه سی. ان. جی از دیگر اقدامات شورای دوره پنجم است.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران با بیان اینکه با اجرای طرح تفصیلی شهر داران مشکلات طرح جامع رفع شد، گفت: در گذشته در شهر داران مجوز تجاری و تراکم فقط در خیابان امام (ره) و نواب داده می‌شد اما با اجرای طرح تفصیلی مجوز تجاری در خیابان‌های ۱۲ متری شهر نیز صادر می‌شود.

شیخی افزود: در این طرح از گسترش شهر به صورت طول و عرضی کاسته می‌شود و در اجرای ساخت و سازها علاوه بر صدور مجوز تا هفت طبقه، کوچه‌های سه و چهار متری به هشت متر ارتقا می‌یابد.

جانمایی دو منطقه برای توسعه گردشگری شهر داران

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری شهر از مطالبات بحق شهروندان بود، گفت: با پیگیری مستمر در منطقه زندان ۱۸ هکتار و در تپه نور الشهدا ۱۱۰ هکتار تغییر کاربری و به عنوان پهنه گردشگری در طرح تفصیلی تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران افزود: در حال حاضر در تپه گردشگری زندان ۱۰ هکتار واگذاری قطعی شد که هشت هکتار بهره‌برداری می‌شود و در تپه نور الشهدا ۲۰ هکتار واگذاری قطعی به صورت جزیره‌ای انجام شد.

شیخی با بیان اینکه علت ساماندهی نشدن ورودی‌های شهر داران خارج بودن از محدوده قانونی شهر است، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر داران در اجرای پروژه ساماندهی ورودی غربی شهر داران با انجام زیرسازی‌های اولیه با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری کرد.

وی گفت: اجرای پروژه آزاد سازی زمین‌های قسمت جنوبی در طرح گذر ورودی غربی با وجود معارضین آن اما توسط شورای دوره پنجم شهر داران رقم خورد که همکاری لازم از سوی ادارات برای آزادسازی ورودی شرقی شهر داران انجام نشد.

اضافه شدن ۳۰ هکتار زمین به شهر داران

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران گفت: به منظور کاهش قیمت زمین در شهر داران، کارگروه کمیسیون ماده ۵ استان به شهر دعوت شدند و پس از بازدید میدانی ۳۰ هکتار زمین در قسمت غربی شهر داران به محدوده شهر اضافه شد، این اتفاق مهم موجب شد قیمت زمین شکسته شد.

شیخی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ پلاک سهم شهرداری می‌شود، افزود: در توافق با مالکین این زمین‌ها میزان ۶۵ درصد سهم شهرداری و ۳۵ درصد نیز سهم مالکین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره راه و شهرسازی داران ۱۴ پلاک زمین روبروی تأمین اجتماعی و ۴۵ پلاک در مجموعه ۲۷۱ پلاک شهر به شهرداری داران واگذار شد.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر داران با اشاره به همکاری با اداره ورزش و جوانان، گفت: زمینی حدود شش هزار مترمربع جنب دریاچه قایقرانی شهر داران برای ورزش چوگان اختصاص یافت که با حضور نماینده فدراسیون چوگان افتتاح و بهره برداری شد.

کد خبر 511494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.