برگزاری آخرین جلسه صحن علنی شورای پنجم شیراز با سه دستور کار

آخرین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم با سه دستور کار، رونمایی و معرفی سه کتاب و تقدیر از شهردار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نخستین دستور کار یکصد و نود و سومین جلسه علنی صحن شورا، ایراد فرمانداری شیراز به مصوبه‌ای با موضوع اخذ مجوز واگذاری سرقفلی غرفه‌های طرح توسعه میدان اول میوه و تره‌بار از طریق انتشار آگهی مزایده عمومی بر اساس قیمت پایه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد موضوع به‌منظور بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در نامه‌ای دیگر از سوی فرمانداری شیراز به مصوبه «سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی برای ساخت فیلم سینمایی ٢٨٨٨ به کارگردانی و تهیه کنندگی کیوان علی محمدی» ایراد وارد شد که با اصرار اعضای شورا بر اجرای آن، بار دیگر به تصویب رسید.

همچنین شوراییان درباره نامه فرمانداری شیراز با موضوع اصلاح مصوبه‌ای با موضوع «قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ١٠١ اصلاحی قانون شهرداری» تصمیم‌گیری کردند و بر اساس آن، مصوبه یادشده برای بررسی مجدد به کمیسیون‌های شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک با عنوان فرعی رسیدگی‌کننده ارسال شد.

گفتنی است در این جلسه از شورا، کتاب «شناسنامه و گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم» معرفی شد که در آن موضوعاتی همچون معرفی اعضا و مسئولیت‌های آنان، رویکردها و سیاست‌های شورای پنجم، عملکرد کمیسیون‌های ده‌گانه، عملکرد ادارات، مراکز و کمیته‌های زیرمجموعه، گزارش‌های آماری از تعداد جلسات، مصوبات و میزان مشارکت اعضا در جلسات، اهم مصوبات و اقدامات برجسته، تکالیف بودجه و پروژه‌های شاخص (به تفکیک سال) به چشم می‌خورد.

در این کتاب، همچنین گزارشی مقایسه‌ای از عملکرد سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ بر اساس ۶۹ شاخص مدیریت شهری به نخبگان، مدیران شهری، اعضای شورای آینده و همه شهروندانی تقدیم شد که چهار سال پیش، با رأی خود شورای پنجم و مسیری تازه را انتخاب کردند و همچنان دل در گرو شیراز و مردم و فرهنگ و تمدن این شهر دارند.

دیگر کتابی که در این جلسه رونمایی شد، «مجموعه آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و طرح‌های جامع شورای اسلامی شهر شیراز» نام دارد که بر اساس مقدمه این کتاب، شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه داشت در راستای وظایف خود برای تصویب آئین‌نامه‌ها، مصوبات متعددی را اجرا کند؛ اما در این میانه عدم یکپارچگی و پراکندگی آن‌ها، جست‌وجو را با مشکل روبه‌رو کرده بود؛ از همین رو، شورا بر آن شد با گردآوری و تدوین آن‌ها در یک مجلد، رجوع و استفاده از اینگونه مقررات را برای استفاده شورا و شهرداری و شهروندان تسهیل ببخشد.

افزون بر این، کتاب «مجموعه مصوبات عام‌الشمول شورای اسلامی شهر شیراز» نیز در این نشست معرفی شد؛ بر اساس آنچه در مقدمه این کتاب آمده است، شورای اسلامی شهر شیراز از بدو تأسیس در سال ۱۳۷۸ در چارچوب وظایف خود مصوبات فراوانی داشته که بنا به مقضیات زمان و نیازهای روزآمد شهری، برخی را لغو یا اصلاح کرده است؛ در این میان، بعضی مصوبات به‌طور صریح لغو نشده بود و اجرا و نظارت را با مشکل روبه‌رو می‌ساخت. از همین رو شورای پنجم تصمیم گرفت که مصوبات خود را تنقیح کند تا با پالایش آن‌ها، مواردی را که قابل اجرا هستند، برای بهره‌مندی نهادها، دانشگاهیان و شهروندان تنظیم کند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه از صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، از شهردار کلانشهر شیراز و منتخب شورای پنجم به پاس چهار سال خدمت قدردانی شد.

کد خبر 511486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.