تهران باید از تک آرامستانی خارج شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقاطی در اطراف شهر تهران در شرق و غرب در حد ۴۰۰، ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که برای اینکه تهران از تک آرامستانی خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به این که امروز توانستیم طرح‌ها و لوایحی که در بایگانی هیأت رئیسه مانده بود را بررسی کنیم اظهار کرد: در این جلسه ابتدا معاونت مالی اقتصادی شهرداری گزارشی از وضعیت مالی، درآمدها و بدهی‌ها و طلبی که شهرداری دارد را ارائه داد و سپس وارد بحث بوستان طبیعت پردیسان شدیم و اینکه شهرداری ملزم به ثبت ملی میراث طبیعی بوستان طبیعت پردیسان شد.

وی افزود: نظام نامه انتخاب حسابرس و برای شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران، معرفی ۲۱ نفر به عنوان قائم مقام ذی‌حساب، بررسی طرح یک فوریتی برای مکان یابی و تملک آرامستان‌های جدید نیز امروز به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بحث آرامستان‌های جدید گفت: نقاطی در اطراف شهر تهران در شرق و غرب در حد ۴۰۰، ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که برای اینکه تهران از تک آرامستانی خارج شود باید تملک گردند. در آرامستان بهشت زهرا ما تا سه سال دیگر بیشتر ظرفیت نداریم.

وی ادامه داد: در جلسه آتی و پایانی شورا گزارش شورا به مردم ارائه خواهد شد.

هاشمی افزود: در شورای پنجم بالغ بر ۳۱۵ جلسه داشتیم که بیش از ۱۵۰ طرح و بیش از ۱۸۰ لایحه مورد بررسی قرار گرفت و بیش از هزار تذکر نیز داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در خصوص اولویت‌های شهر تهران که مدیریت آینده باید مد نظر قرار دهد گفت: آنچه برای شخص من بسیار مهم است همان اولویت‌هایی است که مردم در نظرسنجی‌ها به آن اشاره داشتند یعنی رفع آلودگی هوا و ترافیک.

هاشمی افزود: تجهیز حمل و نقل عمومی به ویژه در اتوبوسرانی و مترو به طوریکه ۹ هزار اتوبوس برقی و ۱۲ خط مترو با ۲۵۰ ایستگاه و حداقل ۵ هزار واگن داشته باشیم از الزامات است تا بتوانیم از خودرو محوری به حمل و نقل عمومی محوری برسیم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی آسیب‌های اجتماعی است. به دلیل مشکلات اقتصادی طبیعی است مشکلات زیادی در این حوزه داشته باشیم و مردم نیز ۸۳ درصد نظر ویژه به این موضوع داشته‌اند چرا که ما ایرانی‌ها غالباً مردم نوع دوستیم که نگران همنوعان خود هستیم ولی متأسفانه فعالیت‌های شهرداری در جهت اهداف آسیب‌های اجتماعی نیست و لذا باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساسیت‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 511468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.