رانندگان بدون گواهینامه در سن‌آنتینو دادگاهی می‌شوند

حمایت شورای شهر از رسانه‌های محلی در بوستون، تصویب طرحی در حمایت از بی‌خانمان‌های بیرمنگام، تصویب طرح ساخت خانه در ناتینگهام، تاسیس دادگاه جرایم رانندگی در سن آنتنیو و میزبانی لیورپول از جشنواره هنری، مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با تصویب شورای شهر سن آنتنیو دادگاه جدیدی در این شهر ایالات متحده و با نظارت شهرداری آغاز به کار خواهد کرد. این دادگاه در خصوص جرایم رانندگی شهروندان اعمال نظر و رأی خواهد داشت.

دادگاه مذکور قرار است افراد بین ۱۷ تا ۲۴ سال را که بدون داشتن گواهینامه رانندگی معتبر تگزاس اقدام به رانندگی و تخلف می‌کنند جامعه هدف خود قرار خواهد داد. البته دیگر اهداف این دادگاه از بین بردن موانع و تأمین منابع برای کمک به رانندگان جوان در گرفتن گواهینامه رانندگی معتبر است تا از طریق آن به کاهش تعداد رانندگان جوان غیرمجاز و ایجاد جاده‌های ایمن در منطقه سان آنتونیو کمک خواهد کند. دادگاه مذکور هر پنجشنبه تشکیل جلسه داده و به پرونده‌های واصله رسیدگی می‌کند.

بوستون؛ حمایت شورای شهر از رسانه‌های محلی

اعضای شورای شهر بوستون طرحی را به صحن علنی این شورا برده‌اند تا از رسانه‌های محلی بوستون حمایت شود. در خصوص جزئیات این طرح درگاه اطلاع رسانی شورای بوستون افزوده است:

"بوستون خوش شانس است که میزبان بسیاری از نشریات مردمی و سایر رسانه‌های مرتبط با هنر است. این رسانه‌ها نقش مهمی در به اشتراک گذاری آثار هنرمندان شهر و ایجاد حمایت گسترده‌تر از هنرهای حومه بوستون ایفا کرده‌اند.

از زمانی که قرار بود بودجه شهر را برای سال مالی جدید به تصویب برسانیم، تصمیم بر آن شد تا به عنوان کمک‌های بلاعوض و بدون محدودیت به هر رسانه هزار و ۸۰۰ دلار حمایت کنیم. ما این کمک هزینه را به ۱۰ نشریه و رسانه هنری مردمی اعطا می‌کنیم که در درجه اول توسط زنان یا با خلاقیت‌های مناسب در بوستون انجام می‌شود. ما به مواردی نگاه کردیم که به ارتقا جامعه هنری بوستون در طول همه گیری کرونا کمک کرده‌اند و به ساخت پروژه‌های خود در بوستون ادامه می‌دهند. "

رانندگان بدون گواهینامه در سن‌آنتینو دادگاهی می‌شوند

بیرمنگام؛ تصویب طرحی در حمایت از بی‌خانمان‌های شهر

شورای شهر بیرمنگام از سرمایه گذاری ۶۲ میلیون پوندی برای افزایش عرضه خانه‌های مقرون به صرفه برای حمایت از افراد بی‌خانمان در شهر خبر داده است. شورا همچنین با تشکیل یک صندوق سرمایه گذاری یک میلیون پوندی برای بازسازی املاک موجود موافقت کرد تا بتوان از آن به عنوان جایگزینی برای اسکان افراد استفاده کرد. همچنین قرار است ۲.۵ میلیون پوند اعتبار برای ایجاد یک تیم تحول در جهت افزایش عرضه خانه‌ها و دستیابی به پیشرفت قابل توجه و سریع به خدمات مسکن از سوی شورای شهر کنار گذاشته شود.

این شورا همینطور پیشنهاد تصویب اعتباری بیش از ۶۸۰ هزار پوند را از طریق کمک‌های دیگر سازمان‌های دولتی همچون ادارات بهزیستی و بهداشت برای اسکان بی خانمان‌ها یا افرادی که وضعیت اسکان مناسبی در شهر ندارند داد. این اعتبار برای سرمایه گذاری در ۴۰ واحد جدید متشکل از آپارتمان‌های یک خوابه و مستقل استفاده می‌شود که به افراد بی‌خانمان اجازه می‌دهد که دو تا سه سال اسکان پیدا کنند.

این سرمایه گذاری به عنوان بخشی از اقدامات مداوم شورا برای کمک به بهبود شهر از همه‌گیری کرونا است. البته آنطور که مسئولان شورای شهر بیرمنگام اعلام کرده‌اند برای پایان دادن به بی خانمانی فعالیت‌های هدفمند در طیف وسیعی از مداخلات مورد نیاز است همچنین اداره مسکن و شهرسازی شهر قصد دارند کمک‌های قابل توجهی را به شورا داشته باشد و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آن رویکرد جدیدی برای ارائه خدمات مسکن است. این سرویس‌ها برای افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه که از بروز بی خانمانی جلوگیری می‌کند و حمایت بهتر از خانوارهایی که در اسکان موقت هستند طراحی شده است.

شارون تامپسون، عضو شورا شهر بیرمنگام، در مورد این طرح، اظهار کرد: "این یک سرمایه گذاری بزرگ از طرف شورا در ایجاد خانه‌های جدید با قیمت مناسب، بازسازی خانه‌های موجود، بهبود خدمات مسکن و مقابله با بی خانمانی است. این طرح ترکیبی از سطح تعهد شورای شهر بیرمنگام در مورد مسکن در سراسر شهر و تمایل برای مقابله بی خانمانی است تا از طریق آن، بهبود شرایط موجود و از بین بردن حاشیه نشینی را شاهد باشیم.

در واقع این بخشی از تمایل ما برای ایجاد تحول گسترده در خصوص مسکن در شهر است و نشان می‌دهد که شورا بیش از آنکه نیاز بوده نقش خود را به خوبی در مقابله با بحران ملی مسکن ایفا می‌کند. "

رانندگان بدون گواهینامه در سن‌آنتینو دادگاهی می‌شوند

ناتینگهام؛ تصویب طرح ساخت خانه در شهر

شورای شهر ناتینگهام اخیراً طرحی را برای ساخت بیش از ۳۵۰ خانه تصویب کرده است، از این تعداد ۱۰۸ مورد از آنها خانه‌های جدید شورا با اجاره مقرون به صرفه، با توجه به مجوز سازمان برنامه‌ریزی است. پس از ساخت، خانه‌های مذکور متعلق به شورای شهر ناتینگهام خواهد بود و از طرف شورا نظارت و اداره می‌شود همچنین خانه‌های باقیمانده جدید که حدود ۲۵۰ عدد است در حومه شهر برای فروش نگهداری خواهد شد و بیشتر این منازل مسکونی خانوادگی خواهند بود.

گفتنی است در خصوص امکانات فرهنگی و گردشگری اطراف این خانه‌ها شورای شهر تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده است به طور مثال قرار است مقدار قابل توجهی از فضای باز، از جمله درختان برجسته صنوبر در مرکز ساخت منازل جدید و مسیرهای پیاده روی دوچرخه سواری جدید جهت دسترسی ایمن به امکانات محلی فراهم شود تا به سایر قسمت‌های محله دسترسی آسان ایجاد کند.

لیندا وودینگ عضو شورای شهر در این خصوص گفت: "یک آرزوی طولانی مدت برای ایجاد خانه‌های جدید برخی محلات شهر وجود داشته است. با ارائه خانه‌های جدید و با کیفیت خوب برای اجاره و خرید، این پیشرفت به کمبود مسکن ناتینگهام و تعهد شورا برای ساخت یا خرید هزار خانه جدید اجتماعی یا اجاره‌ای کمک خواهد کرد.

داشتن ترکیبی از مسکن خانه‌های ارزان قیمت برای اجاره و فروش، امکان انتخاب بیشتر در نوع مسکن در اختیار افرادی خواهد بود. این امر به کسانی که مایل به ماندن در منطقه هستند برای تربیت خانواده خود و همچنین جذب خانوارهای جدید به محله کمک خواهد کرد. "

لیورپول؛ میزبانی از جشنواره هنری

شورای شهر لیورپول روز گذشته اعلام کرد که میزبان جایزه ترنر در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و این برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته است که یکی از شناخته‌شده‌ترین جوایز هنری جهان در این شهر برگزار می‌شود.

جایزه ترنر که در اکتبر ۲۰۲۲ افتتاح می‌شود، جشن سالانه استعدادهای هنری بریتانیا خواهد بود و هدف آن ترویج مباحث عمومی پیرامون تحولات جدید در هنر معاصر انگلیس است. سالگرد آغاز به کار این جشنواره به سال ۱۹۸۴ باز می‌گردد که جایزه اصلی به یک هنرمند بریتانیایی برای نمایشگاه برجسته یا نمایش دیگر آثار خود اعطا شد همچنین قرار است هیئت داوران مستقل لیست کوتاهی از هنرمندان را در ماه مه ۲۰۲۲ اعلام کند و پس از افتتاح نمایشگاه، برنده در روز مراسم اهدای جوایز در دسامبر انتخاب می‌شود.

جوان اندرسون، شهردار لیورپول در خصوص برگزاری این جشنواره در شهر گفت: "این یک اتفاق بزرگ برای لیورپول است که یک بار دیگر میزبان جایزه معتبر ترنر در لیورپول شویم. البته این مهم مگر با کمک شورای شهر و حمایت آنها ممکن نبود.

لیورپول شهری است که به سابقه غنی و فرهنگی خود مشهور است. در این تابستان شاهد کارهای فرهنگی شگفت‌برانگیزی هستیم، اما مطمئناً سال ۲۰۲۲ سال خوبی برای رویدادهای مهم و هنر در شهر خواهد بود. بازگشت جایزه ترنر برای لیورپول خبر درخشانی است، کانون توجه جهانی یک بار دیگر به ما خواهد تابید و این احساس خوشایندی برای ما و ساکنان شهر خواهد بود. "

کد خبر 511438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.