راه‌اندازی و یکپارچه‌سازی درگاه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های شهری

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از راه‌اندازی و یکپارچه‌سازی درگاه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های شهری با استفاده از بستر هوشمند پرداخت‌های الکترونیک سامانه "سمنان من" خبر داد.

وحید پرویزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وجود خطر همه‌گیری ویروس کرونا در جامعه و در راستای هوشمندسازی شهری، با استفاده از بستر هوشمند پرداخت‌های الکترونیک سامانه "سمنان من"، پروژه تجهیز و تخصیص درگاه‌های پرداخت الکترونیک برای یک هزار تاکسی شهری آغاز شد.

وی با اشاره به رفع موضوع پول خرد و لزوم رفع معضلات ناشی از آن، افزود: مسئله پول خرد همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان و رانندگان برای کرایه تاکسی بود که با راه اندازی سامانه درگاه پرداخت‌های هوشمند الکترونیک شهری در قالب کدهای QR، علاوه بر پوشش دادن پرداخت‌های خرد در حمل و نقل‌های درون شهری، امکان اتصال تمامی کسب و کارهای شهری به سامانه پرداخت‌های الکترونیکی فراهم شده است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان افزود: برای بهره‌گیری از این خدمت نوین، شهروندان سمنانی بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای واسط و تنها با اسکن کدهای QR ویژه راننده امکان پرداخت کرایه تاکسی را به راحتی خواهند داشت.

وی با اشاره به مزایای این خدمت جدید، خاطرنشان کرد: از جمله مزایایی که تجهیز تاکسی‌ها به سیستم پرداخت QR داشته است می‌توان به نیاز نداشتن به پرداخت پول خرد، پرداخت هزینه واقعی، کاهش دغدغه وجود پول خرد برای رانندگان تاکسی و شهروندان، نیاز نداشتن به نصب نرم افزار موبایلی و پرداخت سریع با استفاده از اسکن بارکد اشاره کرد.

پرویزی درباره مزایای ایجاد کیف پول الکترونیکی برای شهروندان، گفت: پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس، خرید از فروشگاه‌ها، پرداخت قبوض و … از جمله خدماتی است که در این کیف پول به شهروندان ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکسیرانان نیز با پیوستن به این طرح، از مزایایی مانند انتقال و دریافت پول بدون هزینه، سرعت و امنیت بالا، واریز آنی پول به کیف پول راننده، مشاهده موجودی و گردش حساب، رسید پرداخت برای اطمینان بیشتر با امکان ذخیره‌سازی، قابل اتصال به همه کارت‌های عضو شتاب، امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد مجهز به QR و وارد شدن به درگاه بانکی با اسکن بارکد بدون نیاز به نصب نرم‌افزار بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 511386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.