تدابیر آلمان برای کاهش نرخ بیکاری

گزارشات حاکی از آن است که نرخ بیکاری در کلانشهر برلین آلمان از سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۱۱ درصد افزایش یافته و معیشت مردم را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است؛ مقامات شهر از اتخاذ استراتژی‌های متعددی برای حل بحران پیش‌ آمده سخن به میان آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران برلین رویکردهای جالبی به کار گرفته‌اند که قرار است بر اساس آن، فرصت‌های شغلی جدیدی در اختیار هزار نفر از افرادی قرار دهند که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند. جالب است بدانید که برلین یکی از شهرهای آلمانی با بیشترین لطمه ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ به حساب می‌آید که جمعیت زیادی از آن، یعنی حدود ۱۱۱ درصد برای مدتی طولانی منبع درآمد خود را از دست داده‌اند.

در همین راستا، مدیران شهر در حال ایده‌پردازی برای کارآفرینی هستند و قرار است افرادی را که در لیست بیکار شدگان ناشی از کرونا قرار دارند از اولویت استخدامی‌های خود برخوردار کنند.

تدابیر آلمان برای کاهش نرخ بیکاری

همچنین گزارشات حاکی است که از آغاز پیدایش کرونا در جهان و آلمان، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در برلین به عنوان افراد بیکار نام خود را در لیست آسیب‌دیدگان جدی کرونا به ثبت رسانده‌اند که این آمار، نرخ کلی بیکاری در شهر را به ۹. ۹ درصد افزایش داده است. بیکاری مردم برلین طی کرونا از دو جنبه قابل بررسی است؛ اول اینکه اقتصاد شهر با رکود قابل توجهی مواجه شده است و از سوی دیگر، دولت توان مالی کافی برای حمایت از مشاغل را ندارد.

جبران بیکاری در بزرگترین شهر آلمانی به شیوه‌های متعدد انجام خواهد شد که در رأس آن‌ها، آموزش مهارت‌های مختلف به مردم، به‌کارگیری آنان در پروژه‌های توسعه شهری، همچنین آموزش مهارت‌های دیجیتالی و تأمین هزینه لازم برای آغاز مشاغل مجازی قرار دارد. استعدادیابی مردم برلین برای ارائه بهترین فرصت شغلی از دیگر اقداماتی است که مدیران شهر قرار است به کار گیرند تا امنیت شغلی دائمی را به آن‌ها اعطا کنند. این استراتژی نیز از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و سپس حمایت مالی دولت امکان‌پذیر خواهد بود که البته مقامات شهر بدون حمایت ملی تمام پروژه‌های کارآفرینی خود را پیاده خواهند کرد.

تدابیر آلمان برای کاهش نرخ بیکاری

کد خبر 511351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.