ایرلاین‌ها تا رفع اختلاف نظر از افزایش قیمت بلیت خودداری کنند

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای عالی هواپیمایی گفت: تا رفع اختلاف نظر بین سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هوایی، ضروری است ایرلاین‌ها از اقدام ناهماهنگ در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در این نشست و در جمع‌بندی موارد مطرح شده اظهار کرد: ضروری است که انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

وی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما ادامه داد: در نرخ‌گذاری دو مساله اهمیت دارد. یکی محاسبات عددی هزینه‌ها و درآمد ایرلان‌ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توأمان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است.

وزیر راه و شهرسازی گفته است: هنگامی که محاسبات عددی مبنای تعیین قیمت بلیت هواپیما قرار می‌گیرد، باید مواردی همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها نیز به صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال شود.

اسلامی با اشاره به اختلاف نظر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در محاسبه قیمت هر صندلی-ساعت پرواز هواپیما گفت: ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی‌طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی تشکیل شود تا در مورد این هزینه به اتفاق نظر برسیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 511338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.