صدور حکم قضایی برای یک واحد کوره زغال غیرمجاز در شهرستان نطنز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: یک واحد کوره زغال‌گیری غیرمجاز (سنتی) واقع در بخش امامزاده (بادرود) با وجود چند نوبت دریافت اخطار رفع آلایندگی، به تحمل حبس تعزیری به مدت سه ماه و یک روز و نیز جمع‌آوری وسایل استحصال زغال‌گیری محکوم شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان، اکبر عسکریان زاده با اعلام این خبر گفت: یک واحد کوره زغال گیری غیر مجاز (سنتی) واقع در بخش امامزاده (بادرود) با وجود چند نوبت دریافت اخطار رفع آلایندگی، هیچ گونه اقدامی برای رفع آلایندگی و یا توقف فعالیت انجام نداده بود به جرم آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، متهم به تحمل حبس تعزیری به مدت سه ماه و یک روز و نیز به جمع آوری وسایل استحصال زغال گیری محکوم شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: اجرای حکم کوره زغال گیری مذکور با دستور قضائی و با هماهنگی نیروی انتظامی و این اداره انجام شد و متصدی کوره زغال گیری تمام وسایل استحصال زغال گیری را جمع آوری نموده و محل پاکسازی شد.

وی افزود: فعالیت غیراصولی کوره‌های زغال گیری سنتی با انتشار دود غلیظ و آلاینده موجب آلودگی شدید هوا، تخریب خاک و تهدید بهداشت عمومی و مزاحمت برای ساکنان منطقه می‌شود و به استناد ماده ۲۹ قانون نحوه جلوگیری از هوا و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 511309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.