۲۰۳ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۸ آماده افتتاح و کلنگ زنی است

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: روز چهارشنبه هفته جاری پروژه‌های عمرانی این منطقه به ارزش ۲۰۳ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کیهانی امروز _یکشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در مدت زمان کمتر از دو سال که در منطقه هشت فعالیت را آغاز کردیم اقدامات زیادی شده که امروز خوشه‌چین حاصل این زحمات هستم.

وی افزود: پروژه ایستگاه آتش‌نشانی شهید خداداد امینی شاخص‌ترین طرح آماده افتتاح منطقه هشت به شمار می‌رود که به جهت تراکم جمعیتی زیاد خانه اصفهان، بهرام آباد، مارچین و بخش‌هایی از منطقه ۱۲ یکی از پروژه‌های مهم و کلیدی شمال شهر اصفهان است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایستگاه آتش‌نشانی شهید خداداد امینی در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع شامل شش آشیانه احداث شده و روز چهارشنبه هفته جاری به بهره برداری می‌رسد.

کیهانی با بیان این که در منطقه هشت، چهار پارک محلی جمعاً به مساحت ۲۰ هزار مترمربع آماده افتتاح است، گفت: پارک محلی فردوان در حاشیه بزرگراه شهید ردانی‌پور به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، پارک مینا، پارک محله پرتمان با مساحت سه هزار مترمربع که به نام «پارک پاکبان» نامگذاری شده و پارک گندم در محله شمس آباد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که آزادسازی باغ گله تا پایان سال به اتمام می‌رسد و سال آینده احداث بوستان بزرگ شمس‌آباد انجام خواهد شد تا نیازهای فضای سبز مردم رفع شود، افزود: در ارتباط با خدمات زیرساختی اقداماتی که سال‌ها به تعویق می‌افتاد را عملیاتی کردیم به عنوان مثال سال گذشته در خصوص احداث خط کلکتور هشت هزار و ۸۰۰ متر مکعبی آب قراردادی منعقد شد و اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد زمین‌های روباز ورزشی در این منطقه گفت: زمین روباز محله مارچین در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و زمین روباز ورزشی گل محمدی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر آماده افتتاح است.

وی تأکید کرد: سیاست شهرداری اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در کنار پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای بوده است.

کیهانی با بیان این که اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی(ره) و پل چمران انجام شده است، ادامه داد: در این منطقه ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه پیاده‌روسازی در نظر گرفته شده که بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگر روز چهارشنبه هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که از جمله این موارد پیاده روسازی خیابان جابر انصاری به طول چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع است.

وی گفت: زیرسازی و احداث خیابان شهید شیرانی، آزادسازی و مرمت برج کوجان و برج کبوتر مارچین از دیگر اقدامات در منطقه هشت به شمار می‌رود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از طراحی ۲۵ هزار مترمربع مسیر دوچرخه سواری در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی کردیم علی رغم برخی اعتراضات، مسیرهای دوچرخه در معابری احداث شود که بیشترین رضایت مردمی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که هفت پروژه مشارکتی در این منطقه به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی سالن ورزشی سرپوشیده شهدای شم‌آباد ویژه ورزش‌های همگانی در حال احداث است و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

کیهانی از پیشرفت ۸۰ درصدی محور سلامت پارک بهشت در خیابان جابر انصاری خبر داد و ادامه داد: منبع آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی چشمه کساره روز چهارشنبه هفته جاری به عنوان یک اقدام زیرساختی برای حفظ فضای سبز افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات احداث زمین روباز ورزشی در خیابان رزمندگان و پیاده‌روسازی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های منطقه هشت است.

کد خبر 511263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.