شرایط کسب عنوان پایتختی کتاب ایران برای تبریز هموار شده است

شهردار تبریز گفت: با درک حساسیت و دغدغه اهالی فرهنگ، ترویج کتابخوانی را در صدر برنامه و بودجه سالانه شهرداری قرار داده ایم که می تواند زمینه ساز مهمی برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در سال ۱۴۰۱ باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر با اشاره به برگزاری پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی اهالی فرهنگ تبریز، گسترش و تعمیق کتاب خوانی در سطوح مختلف جامعه بوده که همواره از سوی آنان مطالبه شده و شهرداری تبریز نیز با درک این حساسیت ترویج فرهنگ کتابخوانی را در صدر برنامه‌ها و اعتبارات خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های متعددی از جمله پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز نیز با هدف افزایش سرانه مطالعه، تکریم نویسندگان و ناشران و ترغیب جامعه به کتابخوانی برگزار شده است.

شهردار تبریز اظهار کرد: جایزه ملی کتاب سال تبریز می‌تواند زمینه ساز مهمی برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در سال ۱۴۰۱ باشد؛ با پیگیری‌های مداوم، جایزه ملی کتاب سال تبریز در تقویم رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و به وجهه ملی و علمی جشنواره، قوت بخشیده است.

به گزارش ایمنا، پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز طی فراخوانی در دی ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد و اردیبهشت ۱۴۰۰ با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

کد خبر 511257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.