موسسه‌های خیریه از مالیات معاف می‌شوند

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موسسه های غیر دولتی و مردم نهاد خیریه‌ای با ثبت نام در سامانه «ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسه های خیریه » از مالیات معاف می شوند.

به گزارش ایمنا، احمد میدری، عصر امروز _ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰_ در مراسم رونمایی از سامانه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مؤسسه عالی پژوهش اظهار کرد: این سامانه در جهت اجرای بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ و بنده و تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص استفاده از معافیت‌های مالیاتی مؤسسات خیریه، سامانه‌ای توسط این معاونت و همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تهیه شد و با توجه به عملکرد موسسه‌ها از مالیات معاف می‌شوند.

وی توضیح داد: در این سامانه کمک‌های مؤسسه‌های خیریه شفاف سازی و اطلاعات خانواده‌ها و دهک اقتصادی به آنها اعلام می‌شود.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اکنون اطلاعات کاملی از وضعیت مؤسسه‌های اقتصادی نداریم که این سامانه باعث ایجاد اعتماد بین مرد و نهادهای خیریه‌ای می‌شود.

میدری با یادآوری اینکه تمامی دستگاه‌ها از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها موظف به ثبت نام در این سامانه هستند، گفت: نهادهایی که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف‌اند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات مددجویان در این سامانه وجود دارد قابل مشاهده برای سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ای برا کمک به وضعیت اقتصادی است ضمن اینکه عملکرد مؤسسه‌های خیریه‌ای در اختیار نهادهای مربوطه از جمله امور مالیاتی برای معافیت مالیاتی قرار می‌گیرد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این سامانه که در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، نقش مؤثری در ارتقای شفافیت عملکرد مؤسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد خواهد داشت.

کد خبر 511170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.