حمایت از کسب و کارهای خرد اولویت مدیریت شهری مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در حاشیه مراسم بهره برداری از پل پنجتن و تعریض دسترسی و بهسازی تجهیزات بازار شهید شوشتری، از حمایت مدیریت شهری از کسب و کارهای خرد و اقشار آسیب پذیر با توسعه روز بازارها، بازارهای محلی و بازارهای فصلی خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی مشاغل تلاش شده است تا با حمایت از مشاغل خرد و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه از طریق راه اندازی بازارهای مختلفی نظیر روز بازارها، شب بازارها، بازارهای محلی و بازارهای تخصصی گام‌های مؤثری برداشته شود؛ گام‌هایی که فرصت مناسبی را برای توسعه کسب و کار برای اقشار کم درآمد ایجاد می‌کند.

وی افزود: با ساماندهی مشاغل غیررسمی و خرد در این بازارها، نقش بسیار مهمی در کاهش نازیبایی‌های سطح شهر و ایجاد سد معبر خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: یکی از مهمترین مطالبات مردمی در سال‌های اخیر، جابجایی جمعه‌بازار مستقر در جاده میامی بود؛ بازاری که در بافت مسکونی قرار داشت و نارضایتی‌های مختلفی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا انتقال این بازار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و در بازه زمانی کوتاهی، فضایی جدید در مسیر جاده پنج تن آماده سازی و در اختیار غرفه داران قرار گرفت.

یعقوبی افزود: پس از جابجایی و انتقال این مجموعه به تدریج برخی نیازمندی‌ها و معضلات، نظیر مسیر دسترسی کم عرض و تردد سنگین خودروها بویژه در روزهای تعطیل شناسایی شد که در همین راستا احداث پل دیگری در موازات پل قدیمی موجود و تعریض مسیر دسترسی به بازار شوشتری در اواخر سال ۹۸ با کارفرمایی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد آغاز گردید؛ پلی با طول ۷۵ متر و عرض ۱۲ متر که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در امتداد آن نیز تعریض مسیر به طول بیش از ۱۸۰۰ متر و عرض حدود ۲۲ متر صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه بازار شهید شوشتری با هدف ساماندهی بازارچه‌ها و مشاغل خرد شهری و رفع موانع برای عرضه مستقیم محصولات به متقاضیان صورت پذیرفته، که شامل بیش از ۳۷۰۰ جایگاه در ابعاد ۲ در ۲ متری است که در جهت بهسازی این بازار، چیدمان غرف و محوطه سازی استاندارد در ۹ لاین سکوی بتنی جانمایی شده است.

کد خبر 511132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.