پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی فریدن

رئیس اداره بهزیستی فریدن گفت: سال ۹۹ در مجموع بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولین، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته تخصیص یافته است.

فرزانه یسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان حدود هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز و ۲۰ دانشجو هزینه تحصیلی، و شهریه دانشگاه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶۶ نفر از مددجویان این سازمان بیمه هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته در این شهرستان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال بابت هزینه درمان مددجویان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی فریدن در رابطه با مسکن مددجویان، گفت: برای مسکن مددجویان با مسکن و شهرسازی در واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دو معلول تفاهم نامه بسته‌ایم، همچنین کمک بلاعوض به ساخت مسکن مددجویان دارای یک و دو معلول و ایتام و زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

یسلیانی با بیان اینکه به منظور خودکفایی زنان سرپرست خانوار تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود، ادامه داد: سال ۹۹ درمجموع بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولین، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته تخصیص یافته است.

وی افزود: متأسفانه در زمینه کمک هزینه ازدواج معلولین اعتبارات بسیار ناچیز و یا صفر است، افزود: معلولین حوزه امور توانبخشی علاوه بر خدمات مستمری خدمات مناسب سازی مسکن، خودرو، وسایل کمک توانبخشی، حق پرستاری، درمانی و غیره نیز دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی فریدن گفت: کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی شامل مهارت‌های زندگی، سواد رسانه، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از معلولیت‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی برای مددجویان در مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.

یسلیانی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت است، افزود: در این زمینه غربالگری بینایی به منظور پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر شش سال و غربالگری شنوایی برای کودکان زیر پنج سال انجام شده است و در صورت نیاز به درمان متخصص معرفی می‌شوند.

وی گفت: در زمینه پیشگیری از اعتیاد کارگاه‌های آموزشی «نه به اعتیاد» برای نوجوانان و جوانان تشکیل می‌شود، توزیع یاری برگ ترک اعتیاد از دیگر اقدامات بهزیستی فریدن است.

رئیس اداره بهزیستی فریدن اظهار کرد: اداره بهزیستی فریدن به منظور کمک به ازدواج جوانان، درمان بیماران، معیشت خانواده‌ها، اشتغال و مسکن مددجویان و معلولین نیازمند مشارکت خیرین و نیکوکاران است.

یسلیانی یادآور شد: شهروندان فریدنی در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودکشی با شماره ۱۲۳ تماس حاصل کنند تا کارشناسان مربوطه در اسرع وقت پیگیری لازم را انجام دهن

کد خبر 511115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.