ادعای تازه ارمنستان در خصوص سرنگون کردن پهپاد جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان مدعی سرنگون کردن یک پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی شد.

به گزارش ایمنا، منابع ارمنستانی مدعی سرنگون کردن یک فروند پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان نزدیک منطقه «واردنیس» شدند.

به نوشته روزنامه «ماسیس پست» وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که یگان‌های پدافندی این کشور پنجشنبه شب یک پهباد ارتش جمهوری آذربایجان را نزدیک واردنیس سرنگون کردند. ارمنستان اعلام کرده که این پهباد ساخت رژیم اسرائیل بوده است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود مدعی شده است که این پهپاد قصد رخنه به حریم هوایی این کشور را داشت که با تلاش یگان پدافندی این کشور این اقدام خنثی شد. ارمنستان مدعی شده که بقایای این پهپاد در سه و نیم کیلومتری شمال دهکده «وانوان» پیدا شده است.

جمهوری آذربایجان تاکنون هیچ واکنشی به این ادعا نشان نداده است.

طبق گفته ارتشهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تیراندازی شدیدی در مرز دو کشور به تازگی رخ داد و آن طور که باکو می‌گوید، دو نظامی جمهوری آذربایجان زخمی شدند و ارمنستان نیز اعلام کرده است که سه نظامی کشورش کشته شده‌اند و پنج نظامی زخمی شده‌اند.

از سرگیری تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی بوده است که روز گذشته با طرح روسیه، توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح روز چهارشنبه حاصل شده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلیجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

منبع: فارس

کد خبر 511113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.