مصرف برق ۸۵۰ هزار مشترک ۲۰ برابر مشترکان کم مصرف است

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به پیگیری ها برای اصلاح نظام تعرفه‌گذاری مشترکین پرمصرف خانگی و صنعتی گفت: ۸۵۰ هزار مشترک، ۲۰ برابر مشترکان کم مصرف‌ برق مصرف می کنند.

به گزارش ایمنا، محمد حسین متولی زاده درباره وضعیت ابلاغیه شرکت توانیر، مبنی بر بالا بردن تعرفه مشترکینی که بیش از دوبرابر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند گفت: در حال حاضر اطلاعیه‌ای به مشترکین پرمصرف داده‌ایم و امیدواریم با کاهش مصرف برقشان، هم به صنعت برق کشور کمک کنند و هم به اقتصاد خودشان.

وی با تأکید بر تأثیر بالای اصلاح تعرفه‌گذاری‌های برق گفت: در حال حاضر ۸۵۰ هزار مشترک پرمصرف ما به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکین کم مصرف برق مصرف می‌کنند.در واقع مصرف این مشترکین برابر با ۸ میلیون نفری است که در طرح برق امید برقشان رایگان شد.

مدیر عامل توانیر در ادامه گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هم برای تأمین برقشان به مشکل خورده‌اند و بعضی از کشورها برای کنترل این بحث به ابزار تعرفه روی آوردن درحالیکه ما تاکنون به این ابزار روی نیاوردیم و صرفاً با تقاضا و خواهش از مردم به دنبال کنترل مصرف برق هستیم.

متولی زاده با اشاره به مصرف‌کنندگان بزرگ صنعتی گفت: یکی از مصوبات دولت در سال گذشته این بود که بازار عرضه و تقاضا برای مشترکین بزرگ فراهم شود، از جمله بورس.در واقع این سال‌ها صنایع انرژی‌بر انگیزه‌ای برای کاهش مصرف برقشان نداشتند ولی با این اقدام انشاالله می‌توان شاهد این بود که با سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در این بحث مشکلاتشان حل شود.

کد خبر 511043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.