اختصاص۷۴۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها برای اتمام طرح‌های عمرانی

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: به منظور تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام روستاها به دهیاری‌های کشور ۷۴۰ میلیارد تومان در هشت ساله گذشته اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، علی قربانی در این باره اظهار کرد: به منظور کمک به تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام روستاها توسط دهیاری‌ها همه ساله از محل اعتبارات در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها براساس ماده ۵۸ قانون دهیاری‌ها در راستای کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی مساعدت می‌شود.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۹ اعتباری بیش از هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به دهیاری‌ها اختصاص یافت که منجر به تکمیل و اجرای ۲۵ هزار پروژه عمرانی و خدماتی در روستاها شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: همچنین هر ساله در ۲ بازه زمانی دهه فجر و هفته دولت پروژه‌های متوسط و بزرگ مقیاس عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در این ایام از محل اعتبارات ملی، استانی و دهیاری‌ها افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

قربانی افزود: بر این اساس در دولت یازدهم و دوازدهم ۸۱ هزار و ۶۷۳ پروژه با اعتبار ۹۱ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال اجرا شد.

بهره‌گیری از ظرفیت آی تی در توسعه روستایی کشور

قربانی گفت: در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت آی تی در توسعه روستایی کشور برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سامانه جامع دهیاری‌های کشور به منظور بهره‌گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات ای آتی در ارائه خدمات و تقویت نظارت و شفاف سازی عملکرد دهیاری‌ها در حوزه‌های امور مالی و بودجه، صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

وی افزود: در این خصوص همچنین می‌توان به راه‌اندازی داشبورد اطلاعات مالی دهیاری‌ها با ثبت اطلاعات ۳۴ هزار و ۵۷۷ دهیاری با پوشش ۹۸ درصدی اشاره کرد.

قربانی ادامه داد: ابلاغ استانداردهای نرم‌افزاری مالی و فناوری دهیاری‌ها به استانداری‌های سراسر کشور، راه‌اندازی و استقرار سامانه نظارت بر پروژه‌های عمرانی و دهیاری و همچنین بهره‌گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به منظور برنامه‌ریزی بهینه و توزیع مناسب امکانات و ماشین‌آلات دهیاری‌ها از دیگر موارد بهره‌گیری از ظرفیت آی تی در توسعه روستایی کشور محسوب می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: به منظور برنامه‌ریزی هوشمند و مدیریت بهینه منابع بر پایه اطلاعات قابل اتکا با بهره‌گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بیش از ۲۰ لایه نقشه موضوعی در زمینه‌های تخصصی و مورد نیاز دهیاری‌ها مشتمل بر جمعیت، خانوار، تعداد ماشین‌آلات، اطلاعات دهیاران، پایگاه‌های آتش نشانی، وضعیت مدیریت پسماند و سایر موارد مرتبط تولید و برش‌ها و لایه‌های استانی از این اطلاعات از طریق آموزش و همکاری با استانداری‌ها تهیه شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 511040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.