اختصاص پارکینگ دوچرخه برای ترویج تردد سبز در سوئد

مدیران یک کلانشهر سوئد، لینشوپینگ، در تلاش هستند فضاهایی از شهر را به پارک اسکوترهای برقی و دوچرخه‌ها اختصاص دهند تا از این طریق در تامین امنیت این وسایل نقلیه کوچک و در نتیجه ترویج هر چه بیشتر تردد سبز کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه بسیاری از مردم لینشوپینگ به استفاده از اسکوترهای برقی برای طی کردن مسیرهای داخل شهری روی آورده‌اند این در حالی است که اغلب آن‌ها از ناامنی شهر برای وسیله‌های کوچک تردد خود شاکی شده‌اند. در این راستا، مدیران شهر تصمیم گرفته‌اند قوانین تردد را در شهر ساماندهی کنند و مردم را به پیروی از آن‌ها سوق دهند. کاربران دوچرخه و اسکوترهای برقی از این پس موظفند وسایل خود را در مکان‌هایی پارک کنند که به آن‌ها اختصاص داده می‌شود ضمن این که زمان پارک آن‌ها نیز تابع قوانین خاصی خواهد بود.

مدیران لینشوپینگ به منظور عملی کردن قوانین خود، نقشه‌ای را در اختیار دوچرخه‌سواران و افراد اسکوترسوار قرار خواهند داد تا کاربران بتوانند به راحتی فضای پارک نزدیکی برای وسیله خود بیابند و از تردد یا تجمع در پیاده‌روهای شهر خودداری کنند.

اختصاص پارکینگ دوچرخه برای ترویج تردد سبز در سوئد

فضای پارک دوچرخه‌ها و اسکوترها به شکل مستطیل‌هایی سفید رنگ که هر یک از نمادی به شکل نوع وسیله برخوردار است، طراحی خواهد شد بنابراین کاربران هر وسیله حق اشغال فضای دیگری را ندارد و تنها مجاز است اسکوتر یا دوچرخه خود را در مکانی پارک کند که به آن وسیله اختصاص داده شده است.

نقشه مسیرهای تردد و محل پارک دوچرخه‌ها و اسکوترها به شکل نرم‌افزار دیجیتالی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که در این صورت، امکان به‌روزرسانی اطلاعات فراهم می‌آید و افراد می‌توانند از تغییر مسیرها یا محل پارک جدید وسیله‌های خود باخبر شوند.

اختصاص پارکینگ دوچرخه برای ترویج تردد سبز در سوئد

گزارشات حاکی است که در گذشته پارک نادرست دوچرخه‌ها و اسکوترها در سراسر شهر نه تنها امینت خود وسیله‌ها را با تهدید مواجه کرده بلکه سوانح خیابانی زیادی را در پی داشته است و با توجه به این که هر روز بر تعداد افرادی افزوده شده است که به تردد پاک و استفاده از این وسایل نقلیه کوچک روی آورده‌اند که در نتیجه این امر، شهردار لینشوپینگ تخصیص فضاهای جدید به پارک وسایل نقلیه سبز و اعمال قوانینی در آن‌ها را جزء الویت‌های طراحی شهری خود قرار داده است.

کد خبر 510945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.