آیا افراد مبتلا به دیابت می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟

متخصصان معتقد هستند که دریافت واکسن کرونا باعث افزایش قند خون افراد نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که قند خون افراد مبتلا به دیابت زمانی که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق نه تنها تهدیدی برای زندگی و سلامت آن‌ها به شمار می‌رود بلکه خطر ابتلا به عفونت‌های موکورمیکوز را افزایش می‌دهد. افراد مبتلا به دیابت زمانی که درگیر بیماری کووید -۱۹ می‌شوند علائم شدید آن را تجربه می‌کنند به همین دلیل لازم است این افراد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

ارتباط بین واکسن کرونا و دیابت چیست؟

همانطور که مشخص است واکسن‌های کووید -۱۹ پاسخ ایمنی بدن را تحریک می‌کند در این صورت فرد عوارض جانبی خاصی را تجربه خواهد کرد. متخصصان معتقدند که دریافت واکسن کرونا برخلاف بروز بیماری کووید -۱۹ باعث افزایش قند خون افراد نمی‌شود بنابراین از آنجایی که هیچ ارتباطی بین دریافت واکسن کرونا و سطح قند خون افراد وجود ندارد بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

آیا افراد مبتلا به قند خون بالا می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

با توجه به این که هیچ ارتباطی بین سطح قند خون افراد و واکسن‌های کرونا وجود ندارد متخصصان توصیه کرده‌اند که همه افراد حتی کسانی که به قند خون بالا دچار هستند باید در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند. از آنجایی که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در حال افزایش است افراد باید علاوه بر این که واکسن کرونا را تزریق می‌کنند اقدامات پیشگیرانه را نیز رعایت کنند.

چرا بهتر است افراد مبتلا به قند خون بالا واکسن کرونا را دریافت کنند؟

به دلیل این که موج جدید شیوع ویروس کرونا در حال گسترش است، بهتر است همه افراد واکسن کرونا را به موقع دریافت کنند تا در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند. در چنین شرایط حساس و بحرانی لازم است در ابتدا آسیب‌پذیرترین افراد جامعه واکسن کرونا را دریافت کنند؛ افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت مبتلا هستند باید در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند. ویروس کرونا ممکن است بر سلامت افراد به ویژه بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای تأثیر منفی قابل توجهی داشته باشد.

آیا افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؟

به گفته محققان افراد مبتلا به دیابت می‌توانند همانند دیگر افراد بدون بروز مشکل خاصی واکسن کرونا را دریافت کنند. فقط در صورتی که قند خون فرد بسیار بالا باشد، ممکن است احساس درد در محل تزریق واکسن برای مدت طولانی‌تری ماندگار باشد.

بیماری کووید -۱۹ ممکن است همه افراد را تحت تأثیر قرار دهد، اما افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند زیرا معمولاً سیستم ایمنی این گروه از افراد ضعیف‌تر از دیگران است.

کد خبر 510932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 3
    فعلا که آسیب پذیرها واکسن نمیزنند و سالم ها رو واکسن میزنن ، همسرم دیابت نوع دوم داره پارسال ۹۵ درصد ریه اش درگیر شد و یکماه تو آی سی یو زیر ونتیلاتور بود ولی هنوز واکسنش نزدن ، پزشک ریه گفته به هیچ وجه نباید دوباره کرونا بگیره