پیکان - پرسپولیس/ یک قدم تا رکورد تاریخی

سرخ پوشان پایتخت در هفته آخر لیگ باید برابر پیکان صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در آخرین هفته لیگ بیستم برای تثبیت قهرمانی باید از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه امروز جمعه - ۸ مرداد ماه - در شهر قدس مقابل پیکان قرار گیرد. قوانین احتمالات رأی به قهرمانی سرخ‌ها می‌دهد ولی نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها یعنی سپاهان تنها چند کیلومتر آن طرف تر و در ورزشگاه آزادی رو در روی استقلال صف آرایی کرده و لغزش یحیی و شاگردان، شاید جام را پیشکش طلایی پوشان اصفهانی کند.

یک قدم تا رکورد تاریخی

شاگردان یحیی گل محمدی اگر چه فصل پر فراز و نشیبی را سپری کردند اما حالا صدرنشین لیگ ایران هستند. قهرمان چهار دوره اخیر فوتبال ایران تا گلات قهرمانی تنها یک گام دیگر فاصله دارد و برای ثبت این رکورد تاریخی، سد محکم پیکان تحت هدایت تارتار را پیش رو دارد. پرسپولیس بدون محروم در شهر قدس با پیکان بازی خواهد کرد ولی اگر آبی پوشان شهر قدس به اندازه دیدارهای اخیرشان سرحال باشند، باید گفت شب سختی انتظار سرخ‌ها پایتخت را می‌کشد.

شانس بالا پرسپولیس برای قهرمانی

آنها توانسته‌اند فاصله دو امتیازی خود با سپاهان که اتفاقاً همین پیکان نیز در آن نقش داشته را چندین هفته حفظ کنند تا شانس شاگردان نویدکیا را به حداقل کاهش دهند. به علاوه پرسپولیس با برد پر گل دو هفته قبل مقابل ماشین سازی توانست تفاضل گل خود که پیش از آن دیدار کمتر از سپاهان بود، بیشتر کند و حتی در تفاضل نیز با سه گل از شاگردان نویدکیا پیش بیافتد.

از ۱۲ حالت قابل تصور برای تعیین قهرمان، ۹ مورد رأی به قهرمانی پرسپولیس می‌دهد و به عبارتی آنها از شانسی ۷۵ درصدی برای فتح جام بیستم لیگ حرفه‌ای ایران برخوردارند. برد سرخ‌ها بدون در نظر گرفتن دیدار همزمان استقلال و سپاهان، جام را روی دستان سید جلال خواهد آورد اما شکست و تساوی قصه متفاوتی دارد.

حتی توقف در شهر قدس نیز به احتمال بالا قهرمانی پرسپولیس را رقم می‌زند و تنها در صورتی که سپاهان با اختلاف بیش از دو گل استقلال را شکست دهد، مسیر جام از تهران را به اصفهان تغییر می‌دهد. باختن سرخ‌ها به پیکان اما شانس بسیار بالایی را در اختیار طلایی پوشان دیار زاینده رود قرار می‌دهد تا با بردن استقلال به صدر جدول برود؛ البته نتایج دیگر باز هم قهرمانی پرسپولیس را رقم می‌زند.

پیکان با آماری بی نظیر رو در روی سرخ‌ها

پیکان با مهدی تارتار فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. آنها با ۴۰ امتیاز، هفتم هستند و با برد می‌توانند پنجمی جدول رده بندی را مال خود کنند. شاگردان تارتار در این فصل امان تیم‌های بزرگی را نیز گرفته‌اند؛ رفت و برگشت استقلال و فولاد را متوقف کرده‌اند و ترمز سپاهان در کورس را کشیده‌اند.

پیکان در ۹ هفته اخیر هیچ شکستی را متحمل نشده و همین موضوع کار سرخ‌ها را سخت‌تر می‌سازد. آنها انگیزه‌های دیگری نیز برای این نبرد دارند و با پیروزی حتی تا رده پنجم پیش خواهند رفت و شکست آنها می‌تواند فصل خوب شأن را با نهمی خاتمه دهد.

کد خبر 510749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.