تحول منطقه ۴ با تکمیل نیم‌رخ شرقی/ احداث حلقه ترافیکی، آسایش شهروندان را به دنبال دارد

شهردار اصفهان گفت: تکمیل نیم رخ شرقی اصفهان منشأ تحول برای منطقه چهار خواهد بود و این منطقه می تواند به شرط انجام اقدامات لازم دو سال بودجه شهرداری را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی عصر امروز (پنج‌شنبه) در آئین بهره برداری از پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن و کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح شهید فخری زاده ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در روزهای پایانی خدمت در مدیریت شهری شاهد تحقق رویاهایی هستیم که شاید بعضی از آن‌ها با محاسبات معمول امکان پذیر نبود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۰ سال پیش که فرماندار اصفهان بودم، تلاش‌های زیادی برای ساماندهی سه راه پینارت انجام دادیم، اما به نتیجه نرسید، تصریح کرد: از زمانی که وارد شهرداری شدم به مدیر منطقه چهار تأکید کردم که باید در این منطقه اقدامات مهمی انجام شود، زیرا تفاوت فاحشی در محلات منطقه چهار وجود داشت؛ همچنین به ساماندهی میدان پینارت تاکید بسیاری شد که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن از همت مدیر منطقه چهار و مشارکت و همکاری مردم در انجام آزادسازی‌ها تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و سخت‌ترین کار در احداث خیابان‌ها، آزادسازی مسیر به ویژه در نقاطی که منازل و مغازه شهروندان قرار داشت، بود که با دشواری‌های زیادی این مهم محقق شد.

تعیین تکلیف محله کردآباد

شهردار اصفهان اظهار کرد: با همت والای مدیریت شهری این میدان که با چالش‌های زیادی رو به رو بود از اسارت خارج شد؛ امروز خیابان‌هایی استاندار در ارغوانیه، روشن دشت و سلمان فارسی احداث شده و شاهد تحول بزرگ عمرانی هستیم که زمینه فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد کرده است.

نوروزی با بیان اینکه بخشی از منطقه چهار از بهترین نقاط شهر به شمار می‌رود، اما بخش‌های زیادی از آن به دلایل مختلف محجور مانده است، گفت: در کردآباد یک محدوده ۱۴۰ هکتاری با مصوبه شورای شهر تعیین تکلیف شد، البته باید مسیر خود را در استانداری و شورای عالی شهرسازی طی کند تا به وضعیت بد مردم که موجب سردرگمی و ضرر به آن‌ها شده است، رسیدگی شود.

وی ادامه داد: ساماندهی محدوده مقابل بیمارستان چمران نیاز به تعامل دولت، شورای شهر و شهرداری دارد، زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل آن را حل کند.

تکمیل نیم رخ شرقی منشأ تحول در منطقه ۴

شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه چهار امکان تحولات زیادی وجود دارد، گفت: در این منطقه نمایشگاه بین المللی و سازمان میادین مستقر است، سازمانی که بودجه آن از ۸۰ میلیارد تومان در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری به ۶۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و در چند سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

نوروزی با تأکید بر اینکه تکمیل نیم رخ شرقی اصفهان منشأ تحول برای منطقه چهار خواهد بود و این منطقه می‌تواند به شرط انجام اقدامات لازم دو سال بودجه شهرداری را تأمین کند، اظهار امیدواری کرد: این خدمات تداوم داشته باشد تا شاهد شکوفایی این منطقه مهم در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: شاید برای عده‌ای این سوال مطرح شود که چرا تعدد افتتاحیه در شهرداری وجود دارد؛ پاسخ آن این است که قرار بود پروژه‌ها در برنامه هر یکشنبه یک افتتاح بهره برداری شود، اما به دلیل ازدحام افتتاحیه‌ها ناگزیر هستیم آنها را هرچه زودتر تقدیم شهروندان کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری در چهار باغ و نظر میانی و بخش‌های تاریخی شهر تکمیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه پل قهجاورستان نیز به اتمام رسیده و لشکر عمرانی شهرداری از شرق به غرب اصفهان برای ادامه مسیر رینگ چهارم انتقال می‌یابد.

تشکیل شرکت پروژه برای تکمیل رینگ چهارم

وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک علاوه بر افتتاح پل زندان، ادامه مسیر رینگ از آن محدوده آغاز خواهد شد، افزود: در برنامه کلنگ‌زنی پیست دوچرخه سواری سپاهان شهر با مذاکرات انجام شده مابین استاندار اصفهان و فرمانده ارتش استان، ادامه رینگ چهارم نیز کلنگ زنی شد که این اقدام نتیجه صدها جلسه برای آزادسازی بخش بزرگی از رینگ بود تا فعالیت‌ها در نیم رخ غربی نیز شکل بگیرد.

نوروزی ادامه داد: به مردم قول دادیم در خیابان آتشگاه یک پل مشابه پل سردار شهید سلیمانی احداث کنیم اما به دلیل تغییر موقعیت جغرافیایی اصفهان و خمینی شهر بخش مربوط به آغاز عملیات در محدوده خمینی شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل شرکت پروژه برای رینگ چهارم، گفت: شهرداری اصفهان با ایجاد شرکت پروژه، متولی احداث کل رینگ حتی در پنج شهر دیگر شده است و در واقع شهرداری اصفهان هر مسیری را آزاد کند هر آنچه قابل واگذاری برای خدمات شهری باشد را در اختیار می‌گیرد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: بر اساس مصوبه دولت در پروژه رینگ چهارم شهرداری می‌تواند عوارض دریافت کرده و هزینه‌ها را از طریق فروش خدمات تأمین کند.

وی با بیان اینکه مسیر حدفاصل پل آفتاب تا پل سردار شهید سلیمانی به طول هفت کیلومتر خریداری و آزادسازی شده است، گفت: تاکنون ۹۰ درصد این مسیر آزادسازی شده و شهرداری هیچ بدهی در این ارتباط ندارد؛ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این مکان تصویب شده که پس از تأیید نهایی این پول به حساب شهرداری واریز خواهد شد بنابراین این مسیر را ساخته شده می‌بینم.

عملیات آسفالت پل قهجاورستان از فردا آغاز می‌شود

نوروزی با بیان اینکه در مسیر هفت کیلومتری رینگ حدفاصل پل آفتاب تا پل شهید سلیمانی پنج کیلومتر زیرسازی انجام و پنج پل احداث شده است، ادامه داد: از پل آفتاب به سمت قهجاورستان عملیات آسفالت‌ریزی از فردا آغاز خواهد شد.

وی گفت: برای احداث رینگ چهارم از مجاورت سپاهان شهر تا قبل از باغ ابریشم کنار کارخانه سیمان زیرساخت‌ها برای توافق با ارتش فراهم شده است، اظهار کرد: در محدوده شهرهای درچه و دولت آباد نیز باید کار از طریق شرکت پروژه ادامه یابد که متولی این شرکت شهرداری اصفهان است.

احداث حلقه ترافیکی آسایش شهروندان را به دنبال دارد

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این حلقه گرداگرد اصفهان شکل گیرد دیگر دغدغه تردد خودروها از سایر شهرها به اصفهان را نداریم، زیرا تحقق این پروژه به معنای کاهش آلودگی و ترافیک و افزایش ایمنی جهت آسایش مردم است.

وی اظهار کرد: بی شک با همت شورای ششم شهر این مسیر بر اساس برنامه راهبردی ۱۴۰۵ تداوم خواهد یافت تا شهری زیست پذیر تر برای آرامش هرچه بیشتر مردم داشته باشیم.

نوروزی با بیان اینکه هر چه شهر آبادتر باشد رفاه بیشتر و آسایش برای مردم به ارمغان می‌آید، اظهار امیدواری کرد: با رفع کرونا شاهد تبدیل شدن اصفهان به محور گردشگری کشور باشیم.

کد خبر 510698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.