پیام وزیر ارشاد در پی درگذشت محمدسرور رجایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدسرور رجایی را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

ایران عزیز ما سال‌هاست میزبان گروه بزرگی از شاعران و نویسندگان عزیز همزبان افغانستانی است. این میزبانی و همدلی بدون تردید در رشد شانه‌به‌شانهٔ ادبیات در هر دو سرزمین تاثیر داشته است.

در این میان تعدادی تنها به نوشتن و سرودن می‌پردازند و گروهی دیگر عزیزانی هستند که علاوه بر کار خلاقهٔ ادبی برای گسترش رابطه و ایجاد همدلی و همراهی بین شاعران و نویسندگان دو کشور تلاش می‌کنند.

زنده‌یاد محمدسرور رجایی بدون تردید یکی از مهم‌ترین چهره‌های این گروه بود. او که علاوه بر توفیق در نوشتن، سال‌ها با مدیریت «خانه ادبیات افغانستان» و «دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری» و اخیراً پژوهش گسترده در باب شهدای افغانستانی در دفاع مقدس و شهدای ایرانی در دوره مقاومت و جهاد آن کشور، منشأ خیر و برکت و ایجاد دوستی و مودت میان شاعران و نویسندگان دو کشور شده بود.

اینجانب، درگذشت ایشان را به خانواده ایشان و جامعه ادبی افغانستان و ایران تسلیت گفته و آرزو می‌کنم که رشته مودت اهالی فرهنگ دو سرزمین عزیز مستحکم‌تر شود چنان که امید و هدف آن عزیز از دست رفته بود.»

محمدسرور رجایی، پژوهشگر، نویسنده و شاعر افغان ساکن ایران، متولد سال ۱۳۴۸ در کابل بود که سحرگاه امروز (پنج‌شنبه، هفتم مرداد) بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

«گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان)، «در آغوش قلب‌‏ها» (مجموعه شعر و خاطره) و «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» از جمله آثار منتشرشده او هستند.

کد خبر 510691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.