واکنش جامعه شورایی کشور به تصویب اصل ۸۵ طرح صیانت از کاربران فضای مجازی

تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی واکنش اعضای شوراهای اسلامی شهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شوراهای شهر نسبت به طرح اخیر مجلس در محدود کردن اینترنت واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانید:

مهدی مزروعی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در صفحه توئیتر خود نوشت: "مجلس شورای اسلامی با تجویز استفاده از اصل ۸۵ قانون اساسی برای بررسی و تصویب طرح "صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی" مفهوم تازه‌ای برای واژه ضروری خلق کرد و به فرض تصویب طرح موصوف با کیفیت اطلاع رسانی شده برای واژگان صیانت حقوق و کاربر هم مفهوم تازه‌ای پدید خواهد آمد.

از اصل ۸۵ قانون اساسی: مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

از اصل نهم قانون اساسی هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی فرهنگی اقتصادی نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‌ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی‌های مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات سلب کند. "
 

محرم محمد زاده، عضو شورای شهر تبریز در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در سال ۶۳ از هر کس یک دستگاه ویدئو می‌گرفتند شلاق می‌زدند قشنگ یادمان هست ولی علم و تکنولوژی راه خود را رفت.

به نظرم این اینترنت نیست که جامعه را به فساد کشیده بلکه این فساد بعضی از مسئولان است که اینترنت بدون تعارف و ملاحظه آن را به تصویر می‌کشید.

کدام یک از نمایندگان مجلس الفبای فناوری اطلاعات را می‌داند؟ همه این دغدغه‌ها برای محدودیت فضای سایبری، صرفاً مهندسی ارتباطات مردم و دخالت در حریم خصوصی ملت است. ناگفته پیداست مافیای ایجاد بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی هم در این جریان بی بهره نیست مافیایی که در پی سود کلان از این ماجرا است."

حمیدرضا موحدی زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صفحه توئیتر خود نوشت: صیانت نمی‌کنید، بلکه آگاهانه و یا ناآگاهانه و تحت تأثیر مراکز مأمور به بن بست رساندن نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول انسداد آگاهی شهروندان و گردش آزاد اطلاعات هستید. اگر به خودتان رحم نمی‌کنید حداقل به فکر سرنوشت تلخ کشور و فرزندان خود باشید. از ما گفتن.
وی همچنین در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"اوضاع و احوال روزگار تلخ و عبرت‌آموز ما در کلام سعدی شیرازی؛ من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم! تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال!

قابل توجه مجلسیان که با شعار اولویت معیشت، آب و نان و با حداقل رأی به مجلس و خانه ملت راه پیدا کردند؛ این مملکت آشفته، رنج دیده و نگران به حال و آینده خود، جوانان و فرزندان مظلومش نیاز به به گشایش در امور زندگی دارد و نه ایجاد محدودیت، گسست و انسداد اجتماعی! "

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت:

"طرح مجلس برای ایجاد محدودیت اینترنت کم توجهی به مسائل اصلی یعنی مقابله با کرونا، معیشت مردم و خشکسالی است. چرا اصلی‌ترین مسائل در حاشیه قرارگرفته و طرح به اصطلاح "ساماندهی" اولویت اول شده!؟ چرا در عصر ارتباطات برای محدود کردن شتابزده گام بر می‌داریم!؟"

مهرداد امینی زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"یادم می‌آید یک زمانی ویدئو قاچاق بود، مردم با دردسر جابجا می‌کردن بعد ماهواره الان فضای مجازی و اینترنت دنیا و تکنولوژی با سرعت برق و باد در حال پیشرفت است، ما هنوز دنبال محدودیتیم. کاش به جای ایجاد محدودیت دردسر و هزینه‌های بیهوده استفاده صحیح را فرهنگ سازی می‌کردیم. آیا به زودی ارتباطمان
با کره خاکی قطع خواهد شد؟ "

مهدیه سادات قافله باشی عضو شورای شهر قزوین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: " در این چهار سال با بسیاری از کسب و کارهای نوپا و جدید آشنا شده‌ام که تعداد زیادی از آنان توسط بانوان و در محیط خانه یا کارگاه شخصی و خانوادگی شکل گرفته است.

وقتی از بازار فروش سوال می‌کنی معمولاً دو جواب می‌دهند: سفارشی و فروش اینترنتی

حالا که دوباره بحث محدودیت‌های مجازی مطرح شده رعشه به اندام کسب و کارهایی افتاده که فروش اصلی شأن از طریق اینترنت است که نکند همین بازار نصف و نیمه‌شان نیز دچار مشکل شود. "

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز در صفحه اینستاگرام خود، با کنایه به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ویدئوی یکی از اعصای گروهک طالبان که در حال شکستن تلویزیون با چوب است را منتشر کرده و نوشت: " طرح صیانت از تلویزیون توسط طالبان"

کد خبر 510665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.