رفع محدودیت برقی ۳۶ کارخانه سیمان در اولویت تامین برق

سخنگوی صنعت برق گفت: با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صمت، هم اکنون ۳۶ کارخانه سیمان در اولویت رفع محدودیت‌های برقی قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در این دو روز تعطیلی، مصرف برق کاهش می‌یابد، گفت: روند کاهش محدودیت‌های برقی که از هفته پیش آغاز شده بود، از شب گذشته تداوم یافت.

وی با اظهار امیدواری به اینکه روند برطرف کردن محدودیت‌های برقی صنایع، در هفته آتی نیز با همکاری مردم و کاهش مصرف برق ادامه یابد، اضافه کرد: با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صمت، کارخانجات سیمانی که از روز گذشته سیمان خود را در بازار عرضه و باعث کاهش حباب قیمتی شدند، در اولویت رفع محدودیت‌های برقی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق همچنین یادآور شد: در صورت همکاری، رفع محدودیت‌های برقی سایر کارخانجات سیمانی که محصولات خود را در بازار عرضه کنند، با نظر وزارت صمت، انجام خواهد شد.

بر پایه این گزارش، پیش از این برخی از دلالان و واسطه‌ها به بهانه قطعی برق و کمبود تولید، باعث گرانی سیمان در بازار شدند که در واکنش به این اقدام سودجویانه، رضا جمارانیان رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان صنعت سیمان در گفتگو با صدا و سیما، با صراحت دلالان را باعث گرانی سیمان دانست و تصریح کرد: قطع برق عامل گرانی سیمان نیست.

کد خبر 510617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.