افزایش خدمات دوچرخه‌سواری در بارسلونا

تردد از طریق وسایل نقلیه کوچک نظیر دوچرخه و اسکوتر طی چند سال اخیر و به ویژه پس از شیوع بیماری کووید-۱۹ به محبوبیت خاصی در میان مردم اروپا دست یافته که در این راستا، زیرساخت‌های مربوطه نیز تغییرات قابل توجهی را متحمل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بارسلونا در اسپانیا از اهداف خود برای افزایش خدمات دوچرخه‌سواری به کاربران خبر داده و اعلام کرده‌اند از این پس، تردد سبز از شبکه حمل و نقل عمومی جدا نخواهد بود. منطقه شهری بارسلونا از این پس خدمات جدیدی برای کاربران وسایل نقلیه کوچک سبز ارائه خواهد داد که قرار است اپراتور حمل و نقل عمومی نیز مدیریت این خدمات را به عهده گیرد. در واقع، پوشش شبکه‌های حمل و نقل عمومی پایتخت کاتالونیا در آینده نزدیک گسترش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و وسایل نقلیه غیر موتوری کوچک را نیز در بر خواهد گرفت.

شهردار بارسلونا همچنین ادعا کرده است که دوچرخه‌های الکتریکی نیز به جایگاه مهمی در حمل و نقل عمومی شهر نائل خواهد شد ضمن اینکه تلاش وی و همکارانش برای ترویج هر چه بیشتر این نوع دوچرخه‌ها نیز ادامه خواهد یافت. در این راستا، دولت بارسلونا در نظر دارد مبلغی را به صورت وام در اختیار افراد داوطلب قرار دهد تا به تهیه دوچرخه‌های الکتریکی و یا تعویض وسایل نقلیه قبلی خود با نوع پیشرفته‌تر و برقی آن باشند.

افزایش خدمات دوچرخه‌سواری در بارسلونا

مقامات بارسلونا از اعمال اقدامات و ارائه خدمات بیشتر به مردم شهر خبر داده و امیدوارند از این طریق بتوانند بر حامیان تردد سبز بیافزایند. در این راستا، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد ۲۰۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی در ۱۵ منطقه مختلف از شهر احداث شود و دو هزار دوچرخه نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیران بارسلونا امیدوارند پس از پیاده‌سازی طرح خود به عنوان الگویی برای سایر شهرهای اسپانیایی عمل کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور، تردد سبز به طور قابل توجهی جایگزین استفاده از وسایل نقلیه موتوری شود و مزایای خود را برای کشور به ارمغان آورد.

کد خبر 510556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.