اعمال محدودیت های کرونایی در آرامستان مشگین شهر

شهردار مشگین شهر گفت: به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، محدودیت های کرونایی در آرامستان مشگین شهر اعمال می شود.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن مشگین شهر در وضعیت قرمز کرونا، با مصوبه کارگروه شهرداری، محدودیت‌هایی در آرامستان این شهر اعمال می‌شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، تشییع متوفیان کرونایی و عادی، تنها با حضور بستگان درجه یک متوفی برگزار می‌شود و از حضور سایر افراد در آرامستان جلوگیری خواهد شد.

شهردار مشگین شهر تصریح کرد: این محدودیت شامل خودروهایی که جهت دفن متوفیان به آرامستان مراجعه می‌کنند، نیز می‌شود لذا از شهروندان انتظار داریم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با کمترین تعداد نفرات در آرامستان‌ها حضور یابند.

انوری آذر تاکید کرد: برگزاری تمامی مراسم عزا و حتی زیارت اهل قبور در تمامی آرامستان‌های این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و از شهروندان درخواست می‌کنیم از حضور بر سر مزار درگذشتگان خود یا برگزاری هرگونه مراسم در محوطه آرامستان‌ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشگین‌شهر یک دستگاه خودرو حمل اموات برای جابجای فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در آرامستان این شهرستان مستقر کرده است و قطعه‌ای نیز برای دفن این فوتی‌ها آماده شده و تمامی مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط پنج نفر از نیروهای شهرداری و با همکاری و نظارت، شبکه بهداشت و درمان و دو نفر روحانی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 510547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.