آزادراه شیراز_اصفهان به نام شاهچراغ نامگذاری می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار جمعی از نمایندگان این استان با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر لزوم شتاب‌بخشی به عملیات اجرایی آزادراه شیراز _ اصفهان و نامگذاری آن به نام حضرت شاهچراغ (ع) تاکید شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا پاک فطرت گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به این که شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) است، آزادراه شیراز _ اصفهان بنام حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نامگذاری شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه وزیر دفاع و معاونین و مدیران پروژه آزادراه شیراز _ اصفهان نسبت به تسریع اجرای پروژه‌های راهسازی در استان فارس قول مساعد دادند و مقرر شد تا پایان امسال، قطعه هشت این پروژه که ۲۰ کیلومتر طول دارد و از سه راهی قلات به سمت شیراز شروع می‌شود به پایان برسد.

وی ادامه داد: وزیر دفاع نیز در این جلسه قول داد که در ساخت این آزادراه ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه‌گذاری شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس، در خصوص اهمیت این آزادراه و مزایای آن گفت: این آزادراه مسیر شیراز به اصفهان را دو ساعت کاهش خواهد داد و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیارد لیتر در سال را به دنبال دارد.

پاک فطرت افزود: افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه موجب کاهش ۱۵۰ میلیارد تومانی خسارت و کاهش هزینه‌های تصادفات و حوادث جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در سال اول بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: برای پیگیری بیشتر این پروژه مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای در شیراز با حضور مسئولان محلی و نمایندگان به همراه وزارت دفاع به عنوان سرمایه‌گذار پروژه برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 510544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.