تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان، انجام مذاکرات است

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی بر لزوم انجام مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان به عنوان تنها راه برقراری صلح در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی، هجوم طالبان به سمت نیروهای غیر نظامی همزمان با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را عمیقاً نگران کننده توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد که در صورت افتادن قدرت در افغانستان به دست طالبان و ارتکاب جنایت در این کشور، افغانستان به بیماری مزمن اجتماعی دچار خواهد شد.

بلینکن که در حال حاضر برای گفتگو با مقامات دولت هند در دهلی نو به سر می‌برد، تاکید کرد که تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان، انجام مذاکرات است و همه طرف ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

لازم به ذکر است بر اساس برآورد اخیر پنتاگون، بیش از نیمی از مراکز حساس در ولسوالی‌های مختلف افغانستان در دست طالبان قرار دارد.

در پی اقدام غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی برای خروج نیروهای نظامی خود و ناتو از خاک افغانستان بدون فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای اطمینان از برقراری صلح در این کشور، گروه طالبان به سرعت بخش های مهمی از ولسوالی‌های مختلف افغانستان، به ویژه مناطق مرزی این کشور در جنوب و شمال را به اشغال خود در آورد.

منبع: مهر

کد خبر 510526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.