تندیس محمدعلی پرغو رونمایی شد

تندیس دکتر محمدعلی پرغو، جانباز هشت سال دفاع مقدس در مقابل درب دانشگاه تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تندیس استاد جانباز دفاع مقدس دکتر محمدعلی پرغو، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در پاسداشت رشادتهای وی در جبهه‌های جنگ مقابل مقابل دانشگاه تبریز نصب شد.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم، با قدردانی از طراحی و رونمایی این تندیس گفت: ما آرامش، اقتدار و یکدستی کنونی کشور عزیزمان را مدیون از خودگذشتگی جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس هستیم و امیدوارم بتوانیم با چنین آثار هنری، رشادت‌ها و شجاعت‌های آن دوران را جاودانه کنیم.

وی افزود: از شهردار تبریز تشکر ویژه دارم که در راستای ماندگارسازی تلاش‌های عزیزانی همچون دکتر پرغو، چنین اقدامات مفیدی انجام می‌دهند.

لازم ذکر است محمدعلی پرغو، جانباز سرافراز و استاد گروه تاریخ دانشگاه تبریز است که در سال ۱۳۴۴ در منطقه فخرآباد از توابع شهرستان مشگین‌شهر چشم به جهان گشود. پایان تحصیلات ابتدایی وی با حماسه انقلاب شکوهمند اسلامی مصادف بود که با وجود صغر سن در فعالیت‌های انقلابی در کنار بزرگان شرکت می‌کرد و از آغاز انقلاب اسلامی نیز دکتر محمدعلی پرغو در مدرسه به فعالیت‌های انقلابی می پرداخت.

وی در علمیات مسلم بن عقیل مستقر در تپه‌های الله اکبر و منطقه سلمان‌کشته حضور داشته و بعد از عملیات و جراحات جزئی به پشت جبهه برگشته و به پذیرش سپاه پاسداران آذربایجان شرقی درآمد و در امور نظامی و سازماندهی مشغول به کار شد سپس در سومین اعزام به جبهه و در عملیات ظفرمند بدر در منطقه جنوب از ناحیه گردن قطع نخاع شد و به فیض عظیم جانبازی با درجه ۷۰ درصد نائل آمد.

دکتر پرغو تاکنون ۲۳ جلد کتاب و بیش از ۲۵ مقاله تالیف و ترجمه کرده است.

کد خبر 510495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.