بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی نوری در سه ماه اخیر، با رشد ۲۵۲ درصدی به ۱۲۸ هزار و ۱۶ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۵۵۳ درصدی به ۳۷ هزار و ۸۴ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۲۷۳ درصدی به ۲۸ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان رسیده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه ۶ مردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد هزار و ۶۰۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش هزار و ۱۵۸ واحدی در سطح ۳۹۶ هزار و ۷۴۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۱۲ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۲۹ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۷۶ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۲۱۹ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۵ هزار و ۲۱۶ و ۴۷ هزار و ۴۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: (تعداد سهام معامله شده حجم گفته می‌شود) بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد و ۵۳۸ میلیون و یک میلیارد و ۷۰۶ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت پتروشیمی نوری

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بررسی گزارش سه ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۳.۳۱

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی: (درآمدی که از محل فعالیت یا خدمت اصلی شرکت است) شرکت رشد ۲۵۲ درصدی داشته است و به ۱۲۸ هزار و ۱۶ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص: (سودی که از کسر هزینه‌های عملیاتی از درآمدهای عملیاتی حاصل می‌شود) شرکت رشد ۵۵۳ درصدی داشته است و به ۳۷ هزار و ۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص: (حاصل کسر تمامی هزینه‌ها از تمامی درآمدها است، مالیات نیز کسر شده است) شرکت رشد ۲۷۳ درصدی داشته است و به ۲۸ هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص هر سهم: (تقسیم سود خالص بر تعداد سهام شرکت) هر سهم معادل با ۳.۱۷۸ ریال می‌باشد .(۳ ماهه)

سرمایه ثبت شده شرکت ۹ هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته: (سودی که در سال‌های گذشته در بین سهامداران توزیع نشده و در حساب شرکت باقی مانده است) شرکت با رشد ۲۲ درصدی به ۱۵۸ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال رسیده است.

حقوق مالکانه: (حاصل کسر تمامی بدهی‌ها از تمامی دارایی‌های شرکت) شرکت رشد ۲۰ درصدی داشته است و به ۱۶۸ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۵.۶۴ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت نیز بسیار مناسب است.

p/s شرکت برابر با ۱.۴۸ می‌باشد. ( این نسبت بیانگر قیمت به ازای فروش به ازای هر برگه سهم است، مانند p/e هرچه کمتر باشد بهتر است، یعنی شرکت به ازای این ارزش بازاری که گرفته توان فروش بالاتری دارد).

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار مهم

در جریان عرضه اولیه امروز شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با نماد وهامون، تعداد دو میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۵۸ کد معاملاتی مشارکت داشتند که در نتیجه آن به هر کد تعداد ۱۶۱ عدد سهم معادل ۳۰۶ هزار و ۲۲۲ ریال اختصاص یافت.

تعلیق دو هفته‌ای عرضه سیمان در بورس کالا تأیید نشد

خبر تعلیق دو هفته‌ای عرضه سیمان در بورس کالا از طرف بورس کالا تأیید نشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این طرح توسط وزارت صمت ارائه شده بود اما به تصویب نرسید. هدف وزارت صمت از ارائه این طرح آرام سازی بازار سیمان تا بهبود وضعیت برق است. این جلسه با حضور نمایندگان بورس کالا و وزارت صمت ادامه دارد.

اخبار شرکت‌ها

کوثر: شناسایی سود ۴۴ میلیارد تومانی از فروش سهام و نیز ۶۰ میلیارد تومانی از سود مجامع شرکت‌های زیرمجموعه.

رمپنا: انعقاد قرارداد جدید با شرکت آب نیروی مکران

کیمیا: این شرکت ۶۰ درصد از سود سال جاری را برای افزایش سرمایه نگه داشت.

کی بی سی: انعقاد قرارداد ۲۷۰ میلیارد تومانی برای تأمین و واردات تجهیزات پزشکی برای مجموعه‌های بیمارستانی

پارتا: این شرکت در حال تهیه گزارش افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

جم: به علت تعمیرات اضطراری در واحد الفین این شرکت، از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ به مدت ۴۸ ساعت از سرویس خارج خواهد شد.(توقف مورد اشاره هیچ‌گونه تأثیری در میزان تولید و درآمد پیش بینی شده این شرکت نخواهد داشت).

شپترو: به علت بحران شدید برق در شهرستان آبادان، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان مبنی بر توقف فرآیند اصلی تولید کارخانه، شرکت لاجرم اقدام به تعطیل نمودن واحدهای عملیاتی و تولیدی خود نموده است و در حال پیگیری جهت وصل مجدد برق و رفع محدودیت‌های موجود از طریق مراجع ذیربط می‌باشد که پس از حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

مهدی علیدوستی، عضو هیأت مدیره پلی اکریل گفت: با همت دوستان مالی و حسابرس امیدواریم گزارش را تا قبل از ۱۵ مرداد ماه برای فرابورس در ارزیابی برای ورود به بازار بالاتر برسانیم. بازارگردانی سهم باید با ابزار انجام شود، یا منابع مالی نیاز دارند یا سهامی برای فروش. ما تا قبل از تحویل گیری کارخانه منابع مالی نداشتیم، ما با اعتباراتی که داشتیم قیمت سهم با حدود ۵۰۰ تومان رسید، ولی بعد از آن اخبار ضد و نقیضی اعلام شد و موجب ریزش سهم شد. امیدواریم با ثباتی که وضعیت شرکت پیدا کرده و خبرهای خوب در تداوم و افزایش تولید بتوانیم، شرایط خوبی برای سهم ایجاد کنیم.

بازار گردان هم می‌تواند وظیفه ذاتی خود را بهتر انجام بدهد. در مورد اکریلیک، مناقصه‌ای برگزار کردیم و از شرکت‌ها دعوت کردیم. با شرکتی که پایین‌ترین پیشنهاد را ارائه داده بود، مذاکرات آنلاین داشتیم منتظر اعلام نرخ برای دوره جدید هستیم

علیدوستی در خصوص افزایش سرمایه گفته است: گزارش توجیهی افزایش سرمایه آماده شده تا دو ماه آینده، امیدواریم موانع حل و فصل شود. موضوع تعداد نصاب ۳۰ درصد برای مجمع، تعیین تکلیف شرکت‌های زیر مجموعه نیز باید هماهنگی‌های قضائی انجام شود، همچنین در مورد سرمایه گذاری ها و زمین که در بند گزارش هم اشاره شده باید به نتیجه برسیم. تعیین تکلیف شمواد که بزرگترین دارایی شرکت است و همچنین شرکت الیاف زاینده رود، خدمات بندری باید در بازه شش ماهه که گزارش کارشناسی اعتبار دارد انجام شود تا، این مجمع افزایش سرمایه را برگزار کنیم.

اخبار بازارهای جهانی

طی هفته اخیر قیمت بیلت CIS نسبت به هفته گذشته سه دلار افزایش یافت و به ۶۴۸ دلار رسید. در هفته گذشته دولت چین بورس معاملات کربن را راه‌اندازی کرد. از اثرات فعالیت این بورس می‌توان به افزایش واردات اسلب و بیلت بیشتر توسط چین و همچنین افزایش عوارض گمرک این کشور بر واردات فولاد اشاره کرد.

قیمت نفت خام در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای عرضه محدود و افزایش روند واکسیناسیون که سبب جبران هرگونه تأثیر به‌واسطه افزایش موارد ابتلاء به کرونا می‌شود، افزایش یافت.

هنگ رشد سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه جون برای چهارمین ماه پیاپی کند شده است. عمده دلیل آن افزایش بهای مواد اولیه عنوان شده که فشاری بر کارخانه‌های تولیدی این کشور وارد آورده و بهبود اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان را تضعیف نموده است.

پلنر نوشت: به دلیل بارندگی‌های شدید و طوفان در بسیاری از مناطق، تقاضای فولاد طی این هفته کاهش یافته است. میانگین حجم تجارت روزانه محصولات ساختمانی ۲۳۷ تجارتخانه چین، این هفته ۱۷۶ هزار تن بوده که از میانگین ۱۸۴ هزار تنی هفته قبل کمتر بوده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

منابع: سایت tsetmc شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، codal سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران، کانال تحلیلی ولید هلالات، پایگاه خبری بازار سرمایه، کارگزاری صنعت معدن، کانال تحلیلی کامودیتی (امیر صباغ)، کانال تحلیلی مبین تحلیل

کد خبر 510476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.