واکسیناسیون و عقیم‌سازی ۸۰ قلاده سگ در چالوس

مسئول اداره خدمات شهری شهرداری چالوس گفت: در راستای ساماندهی و جمع‌‏آوری سگ‌های بلاصاحب ۸۰ قلاده آن‌ها را در این شهر واکسیناسیون و عقیم‌سازی کرده است.‏

عبدالرضا دانش‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نحوه حمایت از سگ‌های بلاصاحب در شهر چالوس اظهار کرد: با دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور برای نحوه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اقداماتی به منظور کنترل جمعیت آن‌ها در سطح شهر چالوس انجام شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور با بررسی چالش‌ها و راهکارهای موجود در حوزه ساماندهی سنگ‌های بلاصاحب جلسات متعددی با کارشناسان و متخصصان در این زمینه برگزار شده است.

مسئول اداره خدمات شهری چالوس با تاکید بر این که یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری چالوس، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب است، گفت: ساخت محلی مناسب در سکوی موقت زباله به مساحت حدود ۶۰۰ متر مربع به عنوان پناهگاه نگهداری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: به‌منظور عقیم سازی این حیوانات اتاقک دامپزشکی و اتاقک عمل جهت نگهداری پس از عقیم سازی و در دوران نقاهت و همچنین اتاقکی جهت پخت غذا آماده شده است.

دانش‌فر با اشاره به عقد قرارداد با دامپزشکان شهرستان چالوس گفت: در سال ۱۳۹۹ حدوداً ۴۰ مورد عقیم سازی و نشانه‌گذاری انجام شد و در سال جاری تاکنون برای ۴۰ قلاده از آن‌ها مراحل عقیم‌سازی و واکسیناسیون و درمان انجام شد.

کد خبر 510460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.