هوشمندسازی ۸۳ درصد از چراغ‌های راهنمایی شهر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: از مجموع چراغ‌های راهنمای مسیر مستقر در تقاطع‌های سطح شهر ۸۳ درصد آنها هوشمندسازی شده، پنج چراغ به ایزولاتور و هفت چراغ نیز به یو پی اس مجهز شده اند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری در این باره گفت: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمای مسیر یکی از اقدامات مهم سازمان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شده است.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی دقیق و مدون موفق شدیم تاکنون ۸۳ درصد چراغ‌های راهنمای مسیر سطح شهر را هوشمندسازی کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به تجهیز برخی از چراغ‌های راهنمایی سطح شهر به یو پی اس تصریح کرد: با توجه به قطعی‌های مکرر برق شهر و مشکلاتی که خاموشی چراغ‌های راهنمایی در روند ترافیک عبوری از تقاطع‌ها ایجاد می‌کرد، نسبت به تجهیز چراغ‌های راهنمایی به یو پس اس اقدام کردیم.

وی گفت: با تجهیز چراغ‌های راهنمایی به یو پی اس می‌توان تا دو ساعت پس از قطعی برق شهری، چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها را روشن نگهداشت زیرا ups قابلیت ذخیره انرژی برق برای مدت زمان دو ساعت را دارد.

جهانگیری تاکید کرد: تاکنون چراغ راهنمایی پنج تقاطع مهم و پر تردد سطح شهر از جمله تقاطع ولیعصر، فلسطین، محمدرسول الله و هشت بهشت ضمن جلوگیری از خاموشی چراغ‌های راهنمایی مستقر در این تقاطع‌ها، از ایجاد گره‌ها و تداخلات ترافیکی در تقاطع‌های مذکور جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز برخی از چراغ‌های راهنمایی به ایزولاتور اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ماه حدود ۸۰ میلیون تومان صرف تعمیر و نگهداری چراغ‌های راهنمایی می‌شود، نصب ایزولاتور با اعتبار حدود ۲۰ میلیون تومان برای هر چراغ راهنمایی می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری چراغ‌های راهنمایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه چشمک زن شدن چراغ‌های راهنمایی مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: چشمک زن شدن چراغ‌ها علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری به سازمان، نارضایتی عمومی را نیز به دنبال دارد زیرا با چشمک زن شدن چراغ، تقاطع قفل شده و احتمال وقوع تصادفات افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که با نصب یک ایزولاتور در چراغ راهنمایی می‌توان از وقوع مشکلات مذکور جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: با توجه به این مزایا تاکنون هفت چراغ راهنمایی مستقر در تقاطع‌های سطح شهر به ایزولاتور مجهز شده است.

کد خبر 510400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.