آغاز لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های سطح شهر قزوین

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: به منظور مدیریت در آبگرفتگی و سیلاب های احتمالی در فصول بارندگی، لایروبی رودخانه ها و کانال های سطح شهر قزوین آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، مهرعلیان با بیان اینکه در فصل تابستان تمامی کانال‌ها و رودخانه‌های سطح شهر قزوین لایروبی می‌شود، تاکید کرد: در هفته جاری لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر قزوین توسط عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین و اداره ماشین آلات این سازمان با جدیت آغاز شده است.

مهرعلیان اضافه کرد: در سال‌های اخیر لایروبی متداوم کانال‌های سطح شهر پیش از فصل بارش‌ها سبب شده است که میزان آبگرفتگی‌ها به شدت کاهش یابد.

او افزود: عملیات لایروبی به منظور دفع پساب‌ها، جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و جلوگیری از بروز آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر شهری و حفظ محیط زیست مخصوصاً در فصل بارش‌ها ضرورت ویژه دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ادامه گفت: متأسفانه در اکثر لایروبی‌های انجام گرفته شاهد خروج زباله‌های شهری و ظروف یکبار مصرف از کانال‌ها هستیم که این امر نیازمند مشارکت بیش از پیش شهروندان است تا با اجتناب از ریختن زباله در کانال‌ها و انهار از وقوع آب‌گرفتگی به هنگام بارش‌ها جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 510364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.