دستورالعمل‌های جدید برای پیشگیری از بروز بیماری کووید-۱۹

مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد واکسینه شده نیز باید در محیط‌های بسته از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) دقیقاً دو ماه پیش اعلام کرد افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند نیاز نیست از ماسک استفاده کنند، اما با توجه به شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا و قدرت انتقال پذیری بالای آن، دستورالعمل جدیدی ارائه کرده است که بر اساس آن همه افراد حتی افراد واکسینه شده نیز باید در محیط‌های بسته از ماسک استفاده کنند.

به گفته محققان، شیوع گونه دلتا ویروس کرونا به ویژه در مناطقی با کمترین میزان واکسیناسیون، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. برای نمونه، ایالات میزوری، آرکانزاس و فلوریدا در ایالات متحده آمریکا بیش از مناطق دیگر تحت تأثیر گونه دلتا ویروس کرونا قرار گرفته است.

علاوه بر اینکه گونه دلتا ویروس کرونا قدرت انتقال‌پذیری بالایی دارد، ممکن است پاسخ ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت واکسن را نیز خنثی کند. البته نتایج چندین مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با این وجود، شواهد بسیاری نیز ثابت کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا بیش از گونه‌های دیگر باعث بروز عفونت دستیابی به موفقیت (Breakthrough infection) می‌شود، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که واکسن قادر نباشد ایمنی لازم را در برابر پاتوژن ایجاد کند. از آنجایی که افراد واکسینه شده کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، توصیه شده است افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند. علاوه بر این، محققان معتقد هستند که دریافت واکسن کرونا خطر انتقال ویروس مورد نظر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 510361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.