آمریکا۱۲۰  ایران۶۶/ پیروزی بسکتبالیست‌های آمریکا مقابل ایران

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ مقابل آمریکا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _چهارشنبه ۶ مرداد ماه_ تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۹:۱۰ در دومین دیدار خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل تیم ملی آمریکا قرار گرفت. این دیدار به طور زنده و مستقیم از شبکه سه تلویزیون پخش شده است.

ترکیب اولیه تیم ایران:

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی

ترکیب اولیه تیم آمریکا:

کوین دورنت، دیمین لیلارد، دوین بوکر، لوملو بال و جروی هالیدی

کوارتر اول:

تیم ملی ایران بازی را قوی شروع کرد و با نتیجه ۷ بر ۵ پیش افتاد. اما در ادامه پرتاب‌های سه امتیازی بسکتبالیست‌های آمریکایی نتیجه را ۲۰ بر ۱۲ به سود آمریکا کرد. شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی ایران در امتیاز ۲۳ بر ۱۲ تقاضای وقت استراحت کرد اما نتیجه‌ای در روند پرتاب‌های آمریکا نداشت. تیم ملی آمریکا با نتیجه ۲۸ بر ۱۲ در کوارتر نخست به برتری رسید.

کوارتر دوم:

در کوارتر دوم با ورود تیتم و گرین به زمین برای تیم آمریکا، بازیکنان ایران راهی برای نفوذ به زیر سبد حریف نداشتند و توانستند ۳ امتیاز بگیرند.

شاهین‌طبع در ۷ دقیقه مانده به پایان کوارتر درخواست وقت استراحت کرد اما همچون کوارتر نخست نتیجه‌ای در پی نداشت و در ادامه بازی اختلاف امتیاز به ۳۰ رسید. آمریکا با استفاده از پرتاب‌های سه امتیازی، امتیاز زیادی کسب کرد.

در دقایق انتهایی کوارتر رضایی‌فر ۵ امتیاز متوالی را برای ایران به دست آورد. آمریکا در کوارتر دوم با نتیجه ۳۲ بر ۱۸ تیم برتر بود و در مجموع نیمه اول دیدار با نتیجه ۶۰ - ۳۰ به سود آمریکا به پایان رسید..

کوارتر سوم:

تیم ملی آمریکا اولین توپ را در سبد ایران انداخت و ۶ امتیاز پی در پی را کسب کرد. حضور پوپوویچ زیر سبد، حملات تیم ایران را دفع می‌کرد.

در حالی که تیم ایران حمله موفقی نداشت و نتوانست حتی به زیر سبد آمریکا برسد بازیکنان آمریکا با سرعت بالا و دانک‌های زیبا در روند امتیازگیری پیش افتادند. آمریکا در کوارتر سومنیز همچون دو کوارتر قبل تیم برتر بود و این کوارتر ۲۲ بر ۱۳ به پایان رسید.

کوارتر چهارم:

بازیکنان ایران در ابتدای کوارتر چهارم عملکرد بهتری داشتند و با پرتاب‌های داورپناه و جمشیدی نتیجه را ۸۷ بر ۵۰ کردند و در ادامه موفق شدند با ۸ بر ۱۲ در کوارتر آخر از آمریکا پیشی گرفتند.
حامد حدادی که به علت احساس درد او از ناحیه زانو از اواخر نیمه اول بازی، روی نیمکت نشسته بود، ۴ دقیقه مانده به پایان بازی به زمین آمد. شاهین‌طبع همچون کوارترهای قبلی در نتیجه ۱۰۰ بر ۷۵ درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت تیم ملی آمریکا با نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ پیروز شد.

کد خبر 510339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.