رونمایی از طرح‌های نوسازی محله‌های قرون‌وسطایی ایرلند

مدیران کورک، دومین شهر بزرگ ایرلند اهدافی بلندپروازانه برای افزایش نشاط شهروندی در سر پرورانده‌اند و قصد دارند نوسازی یکی از مناطق قدیمی به جا مانده از قرون وسطی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محله قدیمی Grand Parade به زودی تغییرات قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و ظاهر قرون‌وسطایی آن بازسازی و در عین حال حفظ خواهد شد. مدیران شهر کورک هزینه پیاده‌سازی این پروژه را بیش از ۴۶ میلیون یورو تخمین زده و ادعا کرده‌اند اوایل سال ۲۰۲۲ اقدامات اولیه اجرای آن پایه‌ریزی می‌شود.

طی مرحله اولیه پیاده‌سازی پروژه، دروازه جنوبی شهر که Grand Parade را به مجموعه‌ای از مسیرهای تاریخی، خیابان‌ها، پارک Bishop Lucey ، کانال جنوبی رود لی و مرکز تجاری شهر پیوند می‌دهد، بازسازی خواهد شد. مدیران ادعا کرده‌اند که آغاز این مرحله در سه ماه اول ۲۰۲۲ خواهد بود و پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال بعد تکمیل شود.

دولت ایرلند متعهد شده است هزینه پروژه نوسازی بافت‌های قرون وسطایی کورک را در اختیار شهردار قرار دهد، ضمن اینکه صندوق بازآفرینی و توسعه شهری نیز آمادگی خود را برای تأمین بخشی ازاین بودجه اعلام کرده است. این اولین پروژه شهری کورک خواهد بود که قرار است با حمایت مالی صندوق بازآفرینی و توسعه شهری انجام شود که البته مدیران امیدوارند با پایان موفقیت آمیز طرح خود، توجه بیشتر رئیس صندوق را به پروژه‌های بعدی خود جلب کنند.

رونمایی از طرح‌های نوسازی محله‌های قرون‌وسطایی ایرلند

در طرح جدید شهردار کورک، پارک Bishop Lucey تغییرات قابل توجهی را تحمیل خواهد کرد به این صورت که فضای داخلی آن به روی مرکز شهر باز می‌شود و بهبود وضعیت فضای سبز آن، مزایای بیشماری را برای تنوع زیستی منطقه به ارمغان خواهد اورد.

علاوه بر این، خیابان اصلی جنوب منطقه به روی خودروها بسته می‌شود و به فضای عمومی بزرگی برای استراحت، تفریح، سرگرمی، انجام فعالیت‌های جسمی و برقراری تعامل اجتماعی مردم تبدیل می‌شود. سبزسازی این فضا نه تنها جنبه زیبایی‌شناسی آن را بهبود خواهد بخشید، بلکه به کاهش چشمگیر دما و آلودگی هوا نیز کمک خواهد کرد.

مرحله آخر پروژه نیز به احداث کتابخانه عمومی بسیار اعجاب‌انگیزی اختصاص داده خواهد شد که قرار است محیطی آرام برای مطالعه افراد علاقمند باشد.

کد خبر 510337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.