موفقیت پروژه سیستم روشنایی هوشمند در پرتغال

مدیران کلانشهر کویمبرا در پرتغال، رقابتی ملی بین خلاقان سراسر کشور برای حل مشکل سیستم‌های روشنایی این شهر برگزار کردند که پروژه Luxifer بهترین ایده را برای نظارت بر سیستم روشنایی عمومی ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برندگان رقابت بهترین طرح سیستم روشنایی نرم‌افزاری ایجاد کردند که از طریق آن، امنیت و راحتی مردم به واسطه وجود سنسورهایی در سیستم‌های روشنایی خیابان‌های عمومی به مسئولان گزارش داده می‌شود علاوه بر این خلاقان سنسورهایی نیز طراحی کرده‌اند که با نصب آن‌ها روی سیستم‌های روشنایی شهر، اطلاعات مربوط به کارآمدی و نیاز به تعمیر آن‌ها در اختیار مرکز قرار گرفته می‌شود. مدیران کویمبرا ادعا کرده‌اند که اگر این ایده با موفقیت در شهر پیاده شود آنگاه اقدامات لازم را برای تولید نمونه‌های مشابه و صدور آن‌ها به سایر نقاط دنیا آغاز خواهند کرد.

موفقیت پروژه روشنایی هوشمند در پرتغال

در رقابت نهایی دریافت بهترین طرح برای حل مشکلات مربوط به سیستم‌های روشنایی فضاهای عمومی کویمبرا، تعداد ۹ تیم از نقاط مختلف کشور شرکت کردند که همگی نمونه‌های خود را به معرض نمایش داوران گذاشتند. از ویژگی‌های مشترک تمام آنها، برخورداری از شبکه گسترده وای فای بود که در صورت پیاده‌سازی هر یک، بخش اعظمی از کویمبرا را تحت پوشش قرار می‌داد ضمن این که برای پروژه‌های مربوط به اینترنت اشیا نیز مناسب بود.

تیمی که بهترین ایده را در رقابت فوق مطرح کرده بود، مبلغ پنج هزار یورو و همچنین سه ماه دسترسی رایگان به انکوباتور Nest Collective را دریافت کردند و به آن‌ها اجازه داده شده است از تمام خدمات این سیستم بهره‌مند شوند.

 نرم‌افزار Luxifer این گروه، قابلیت آن را دارد که میزان روشنایی سیستم‌ها را در هر وضعیتی کنترل و به طور خودکار آن‌ها را خاموش یا روشن کند. مدیران کویمبرا ادعا کرده‌اند که پس از پیاده‌سازی این طرح در سراسر شهر، علاوه بر تمام مزایای پیشرفته آن، آلودگی نوری و مصرف انرژی شهری را به حداقل خواهند رساند.

موفقیت پروژه روشنایی هوشمند در پرتغال

کد خبر 510323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.