روابط اصفهان و پورتو با محوریت کودکان و موسیقی توسعه یابد

شهردار پورتو گفت: انجمن دوستی ایران و پرتغال می‌تواند با تمرکز بیشتر بر داشته های اصفهان به ویژه در حوزه کودکان و موسیقی فعالیت خود را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روی موریرا در مراسم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان ایران و پورتو پرتغال در پاسخ به دعوت شهردار اصفهان برای سفر به این شهر ایران، وی نیز شهردار اصفهان را برای سفر به پورتو دعوت و اظهار کرد: تاکنون به اصفهان نیامده‌ام اما تعریف آن را از پسرم که چندی پیش به این شهر سفر کرد شنیدم و او از زیبایی و فضای دوستانه اصفهان گفت.

وی با بیان این که ما از هم اکنون با انعقاد قرارداد خواهرخواندگی، با یکدیگر دوست هستیم، افزود: ما نه تنها کشور شما رو می‌ستاییم بلکه تاریخ ارزشمند و میراث تاریخی که توسط یونسکو به ثبت رسیده را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم زیرا این میراث برای مردم کشورها امری بسیار مهم است.

شهردار پورتو با تاکید بر این که احترام زیادی برای فرهنگ به ویژه شعر و شعرای ایرانی قائل است، تصریح کرد: مایلم این اشعار به زبان پرتغالی ترجمه شود.

وی به زندگی شهروندان مهاجر ایرانی در پرتغال اشاره کرد و گفت: انجمن دوستی ایران و پرتغال می‌تواند با تمرکز بیشتر بر داشته‌های اصفهان به ویژه در حوزه کودکان و موسیقی فعالیت خود را تقویت کند.

موریرا با اشاره به لزوم توسعه روابط ورزشی میان دو شهر، خاطرنشان کرد: حضور مهدی طارمی فوتبالیست ایرانی در پورتو برای ما اهمیت زیادی دارد و این حضور در ارتقای روابط بین دو کشور مؤثر است

وی ابراز امیدواری کرد: قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و پورتو سبب تقویت حوزه‌های اقتصادی و تجاری بین دو شهر و کشور باشد.

موریرا گفت: از جانب خودم به نمایندگی از مردم پورتو این لحظه را بسیار مهم می‌دانم و برای کاروان ایران در المپیک آرزوی موفقیت دارم و برای مردم ایران زندگی بهتر پس از شیوع کرونا را آرزو دارم.

کد خبر 510292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.