دبیرخانه دائمی مکتب اخلاقی اصفهان ایجاد می‌شود

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی مکتب اخلاقی اصفهان ایجاد می‌شود، گفت: اگر در بسیاری از مسائل اخلاقی و رفتاری اصفهانی‌ها برتری خاصی دارند به دلیل این است که مکتب علما و بزرگان همچنان در بین مردم اصفهان رونق داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه سه‌شنبه _ پنجم مردادماه_ در حاشیه اولین کنگره مکتب اخلاقی اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ایام مبارک غدیر، در حوزه علمیه با دبیری اداره کل ارشاد اسلامی، قرار شد برای مکتب اخلاقی اصفهان دبیرخانه دائمی ایجاد شده و کتاب‌هایی که در این رابطه نوشته شده در آن احیا شود.

وی افزود: با تشکیل این دبیرخانه، آثار علمایی که در پرورش مکتب اصفهان پیش از این و اکنون فعال بوده‌اند، زنده شده و مکتب اخلاقی اصفهان ترویج می‌یابد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اولین کنگره مکتب اخلاقی اصفهان امروز افتتاح شد و دبیرخانه دائمی این مکتب نیز با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمک علما و بزرگان دانشگاهی و حوزوی، تأسیس خواهد شد تا این مکتب ترویج یافته و جوانان و بزرگترها بدانند چه انسان‌های والایی به ویژه در حوزه علمیه اصفهان بوده‌اند و اگر در بسیاری از مسائل اخلاقی و رفتاری اصفهانی‌ها برتری خاصی دارند به دلیل این است که مکتب علما و بزرگان همچنان در بین مردم این استان رونق داشته است.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: امید است این مکتب رونق بیشتری گرفته و همه مردم از اخلاق علما و بزرگان اصفهان که از مکتب اهل بیت ناشی شده بهره برده و جوانان نیز از آن بهره مند شوند.

کد خبر 510269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.