محققان درصدد بررسی پیشرفت هایپرلوپ سوئیس

عملکرد سیستم‌های حمل و نقل پرسرعت موسوم به هایپرلوپ در سوئیس مورد آزمایش قرار خواهدگرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان مؤسسه فناوری فدارل سوئیس در کلانشهر لوزان و سوئیس‌پاد، یک خدمات حمل و نقل در شهر مونته، عملکرد مسیر حرکت سیستم‌های حمل و نقل فوق سریع کشور را مورد آزمایش قرار دادند. شرکای این پروژه امیدوارند اقدام آن‌ها همچون کاتالیزگری برای هایپرلوپ جهانی عمل کند و گامی بلند در مسیر دستیابی به تردد پایدار در درون قاره باشد.

زیرساخت هایپرلوپ به شکل دایره ساخته شده که این نوع ساختار، ظاهری بی‌انتها به آن بخشیده است و می‌تواند با شرایط تجربی مختلف نظیر تغییر سطح فشار، سرعت و طول مسیر سازگاری پیدا کند.

کارکنان مرکز سوئیس‌پاد چنین پیش‌بینی کرده‌اند که سیستم هایپرلوپ قادر خواهد بود تنها در مدت ۱۷ دقیقه مسافران و محموله را از ژنو به زوریخ برساند و مسیر بین نیویورک و واشنگتن در آمریکا را نیز طی تنها ۳۰ دقیقه سپری کند که این مدت زمان بسیار کوتاه‌تر از زمان سفر با هواپیما خواهد بود. مؤسسه فناوری فدرال سوئیس اطلاعات لازم را در اختیار سوئیس‌پاد قرار خواهد داد که البته آژانس نوآوری کشور سرمایه لازم را برای انجام تحقیقات اولیه در این زمینه فراهم آورده است.

محققان در صدد بررسی پیشرفت هایپرلوپ سوئیس

رئیس مؤسسه فناوری فدرال سوئیس ادعا کرده است که مسیر بهینه شده برای انجام آزمایش، آن‌ها را قادر خواهد کرد جنبه‌های اساسی پیشرانه الکترومغناطیسی سیستم‌های حمل و نقل پرسرعت را مورد مطالعه قرار دهند. این افراد قرار است از نتایج به دست آمده از این بررسی‌ها برای طراحی بهتر سیستم و عملکرد کارآمدتر مسیر بهره گیرند.

اولین فعالیت تحقیقاتی این مکان در چارچوب درایو موتور القایی خطی برای کشیدن و بالا بردن در سیستم‌های هایپرلوپ پایدار انجام خواهد شد که هدف اصلی آن ارزیابی عملکرد موتور القایی خطی جدید است که بخش مهمی از سیستم پیشرانه هایپرلوپ به شمار می‌رود.

کد خبر 510268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.