شهریه مدارس غیردولتی سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: شهریه ثبت‌نام مدارس غیردولتی هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده و سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد به نواحی و مناطق استان بخشنامه شده والدین علی الحساب شهریه مصوب سال گذشته را برای پیش‌ ثبت‌نام دانش آموز پرداخت کنند.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام در این مدارس تفاوتی با مدارس دولتی ندارد و باید دانش‌آموزان از طریق سامانه «پادا» برای ثبت‌نام اقدام کنند و تنها تفاوت آن با مدارس دولتی این است که برای ثبت نام محدوده بندی ندارد و دانش‌آموز ساکن در یک نقطه شهر می‌تواند در نقطه دیگر شهر برای مدارس غیر دولتی ثبت نام کند.

وی اضافه کرد: شهریه ثبت نام مدارس غیردولتی هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده و به نواحی و مناطق استان بخشنامه شده است که والدین علی‌الحساب شهریه مصوب سال گذشته را برای پیش ثبت نام دانش‌آموز پرداخت کنند که این کار در اردیبهشت ماه صورت گرفت و با ابلاغ شهریه برای سال تحصیلی جدید از خانواده هزینه جدید اخذ می‌شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به افزایش سالیانه شهریه مدارس غیردولتی، تصریح کرد: سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد شهریه مدارس غیردولتی افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود روزهای آینده ابلاغ شهریه جدید از طریق سامانه صورت بگیرد.

محمودی در مورد امکان عودت شهریه به والدین، گفت: عودت شهریه پرداختی در صورت انصراف والدین امکان پذیر است، اگر آنها دانش‌آموز را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده باشند، قبل از شروع سال تحصیلی جدید پنج درصد شهریه از خانواده اخذ شده و مابقی به آنها عودت داده می‌شود تا پرونده دانش‌آموز از سامانه خارج شود.

در مدارس غیردولتی کیفیت آموزش متفاوت است

وی تصریح کرد: قریب به هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی غیردولتی در استان اصفهان وجود دارد و با لحاظ آمار پیش دبستانی، حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی را دربر می‌گیرد و برای ساختمان‌های مدارس غیر دولتی وجود استحکام مدنظر است و باید مورد تأیید اداره کل نوسازی استان قرار بگیرد تا اجازه فعالیت داشته باشند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص این که در مدارس غیردولتی کیفیت آموزش متفاوت است، اظهار کرد: با توجه به خدماتی که در این مدارس ارائه می‌شود و کیفیت آموزشی متفاوتی دارد، هر گاه مردم از خدمات ناراضی بودند یا میزان شهریه بیشتر از ابلاغ نهایی از آنها اخذ شود، می‌توانند به ادارات مناطق و نواحی استان مراجعه کرده و شکایت را خود را اعلام کرده تا پیگیری لازم صورت بگیرد.

کد خبر 510188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.