واکنش کمیته بین‌المللی المپیک به مبارزه نکردن ورزشکاران با نماینده‌های اسرائیل

کمیته بین المللی المپیک درباره مبارزه نکردن ورزشکاران با نماینده های اسرائیل بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، تاکنون دو مبارزه در بازی‌های المپیک جودو به دلیل عدم رویارویی با نماینده‌های اسرائیل انجام نشده است. کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به این واقعیت که دو جودوکار از مبارزه با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کنند، "نگران" است و واکنش نشان داد. IOC می‌خواهد این موارد را بررسی کند.

IOC از این واقعیت ابراز نگرانی کرده است که دو جودوکار قادر به مبارزه با نماینده‌های اسرائیلی در المپیک نیستند. جیمز مک لئود مقام ارشد IOC روز سه شنبه گفت: ما در صورت نقض آشکار منشور المپیک قطعاً وارد عمل خواهیم شد.

پیش از این فتحی نورین الجزایری در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم برابر محمد عبدالرسول سودانی به میدان نرفته بود تا از دوئل احتمالی دور دوم با توهار بوتبول اسرائیلی جلوگیری کند.

مک لئود گفت: IOC همیشه نگران چنین مواردی است ما از نزدیک به آن نگاه می‌کنیم. در مورد نورین الجزایرب کمیته ملی المپیک وی بلافاصله وارد عمل شد و جودوکار را به خانه فرستاد. فدراسیون جهانی جودو این ورزشکار را به طور موقت محروم کرد و تحقیقات بیشتری را آغاز کرد.

در مورد عبدالرسول دلیل انصراف وی در ابتدا به طور رسمی مشخص نبود. مک لود گفت: ما همه مواردی را که برای ما آورده شده بررسی خواهیم کرد و به صورت موردی با کمیته‌های بین‌المللی المپیک همکاری خواهیم کرد.

مک لئود اطمینان داد که IOC در موضع خود کاملاً واضح است و از مداخله دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 510165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    محروم شون میتونید بکنید اما وادار به مسابقه نه اگه همه مسلمان ها وهمه اونایی که هنوز انسانیت دارند دست به اینکار زدند میخواید همه را محروم کنید؟چرا درک نمیکنید بازی با جنایتکارهای صهیونیست را خلاف انسانیت میدونیم ونمیفهمیم چرا باید برای بازی نکردن با کشوری غاصب محروم بشیم ثابت شد که دولت سودان با اسرائیل صلح کرده ومردم سودان از این موضوع اصلا راضی نیستند