احداث ۵۷ بوستان در حاشیه شهر مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۵۷ بوستان در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شهری، طی چهار سال اخیر و با مساحتی بیش از ۸۷ هکتار احداث شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه فضای سبز طی سال‌های اخیر، یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری در کلانشهر مشهد بوده است؛ به گونه‌ای که تنها طی چهار سال اخیر با وجود رشد و توسعه شهر و جمعیت آن، سرانه فضای سبز شهری به ازای هر شهروند مشهدی بیش از ۴ متر مربع افزایش داشته و هم اکنون این عدد به ۵۸/۱۸ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در زمینه توسعه فضای سبز، توسعه متوازن آن در تمام نقاط شهر بوده که در این راستا طی چهار سال گذشته ۵۷ بوستان با مساحت بیش از ۸۷ هکتار در مناطق کم برخوردار احداث شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز، ۱۱ بوستان در مناطق حاشیه شهر مشهد در حال احداث است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و با بهره‌برداری از آنها، حدود ۶ هکتار دیگر به فضای سبز مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه بوستان ۷۳ هکتاری کشاورزی شهری مهندس شهرستانی به عنوان یکی از پروژه‌های کلان فضای سبز در حاشیه شهر مشهد و در محدوده شهرک شهید رجایی در حال اجراست و پیش بینی می‌شود فاز اول آن به مساحت حدود ۳۰ هکتار در سال جاری آماده بهره برداری شود.

کد خبر 510163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.