بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی غدیر، با رشد ۱۸۸ درصدی به هفت هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۳۴۸ درصدی به چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۴۲۳ درصدی به چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۵ مردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش هشت هزار و ۴۰۳ واحدی به سطح یک میلیون ۳۱۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش شش هزار و ۱۵۱ واحدی در سطح ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۶۳ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۵۲ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۴۸ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۲۱۹ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۵ هزار و ۱۴۳ و ۸۴ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: (تعداد سهام معامله شده حجم گفته می‌شود) بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد و ۲۸۱ میلیون و دو میلیارد و ۱۹۴ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت پتروشیمی غدیر

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بررسی گزارش سه ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۳.۳۱

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی: (درآمدی که از محل فعالیت یا خدمت اصلی شرکت است) شرکت رشد ۱۸۸ درصدی داشته است و به ۷ هزار ۸۶۵ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص: (سودی که از کسر هزینه‌های عملیاتی از درآمدهای عملیاتی حاصل می‌شود) شرکت رشد ۳۴۸ درصدی داشته است و به ۴ هزار ۳۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص: (حاصل کسر تمامی هزینه‌ها از تمامی درآمدها است، مالیات نیز کسر شده است) شرکت رشد ۴۲۳ درصدی داشته است و به ۴ هزار ۳۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص هر سهم: (تقسیم سود خالص بر تعداد سهام شرکت) هر سهم معادل با ۳.۳۳۷ ریال است.(سه ماهه)

سرمایه ثبت شده شرکت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته: (سودی که در سال‌های گذشته در بین سهامداران توزیع نشده و در حساب شرکت باقی مانده است) شرکت با کاهش ۶۴ درصدی به چهار هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال رسیده است.

حقوق مالکانه: (حاصل کسر تمامی بدهی‌ها از تمامی دارایی‌های شرکت) شرکت کاهش ۵۷ درصدی داشته است و به شش هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال رسیده است.

علت: توضیع سود نقدی

تابلوی معاملات

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۵.۷۵ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت نیز بسیار مناسب است.

p/s شرکت برابر با ۳.۱۳ می‌باشد. ( این نسبت بیانگر قیمت به ازای فروش به ازای هر برگه سهم است، مانند p/e هرچه کمتر باشد بهتر است، یعنی شرکت به ازای این ارزش بازاری که گرفته توان فروش بالاتری دارد).

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نبوده و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار مهم

رئیس‌جمهوری در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته است: اداره اقتصاد کشور در شرایط ویژه تحریم و جنگ اقتصادی را بسیار پیچیده و سخت است و هدف نخست دشمنان در اعمال تحریم و جنگ اقتصادی، فروپاشی جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مقابله با بحران‌ها و مشکلات بوده است و به نظر من ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نقش ستاد جنگ را ایفا کرده است.

اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می‌گرفت ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد.

اخبار شرکت‌ها

آریا و ثبت یک فروش فوق‌العاده در تیرماه

متوسط تولید اتیلن و سی تری پلاس شرکت در سال مالی ۹۹ برابر ۹۳ هزار تن بوده است که این عدد در چهار ماهه برابر ۹۲ هزار تن برای هر ماه است.

متوسط فروش ماهانه سال ۹۹ آریا ۹۲ هزار تن انواع محصول بوده است که سهم صادرات ۵۸ هزار تن ثبت شده است. در سه ماهه به طور متوسط برای هر ماه فروش ۷۷ هزار تنی را داشت که در تیرماه عدد عالی ۱۲۰ هزار تنی را گزارش کرده است.

آریاساسول در نیمه ابتدایی سال ۹۹ به طور متوسط هر ماه هزار میلیارد تومان فروش زده بود که در نیمه دوم به متوسط ماهانه دو هزار میلیارد رسیده بود.

در فروردین و اردیبهشت هم مبلغ فروش شرکت بر عدد هزار و ۷۵۴ و هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان استوار است، خرداد خیلی خاص نبود و هزار و ۴۳۳ میلیاردی را داشت و در تیر رکورد فروش و دو هزار و ۵۵۰ میلیاردی را دارد.

متوسط نرخ پلی اتیلن آریاساسول در سال ۹۹ برابر ۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان برای هر کیلو بوده که در سه ماهه برابر دو هزار و ۸۰۰ تومان بوده است که در تیر برابر ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

فروش کزغال در تیر

کزغال در تیرماه ۲۹ هزار و ۲۳۲ تن تولید داشته است. متوسط تولید فصل اول ۳۳ هزار و ۶۲۶ تن بوده است. متوسط تولید ۱۲ ماه سال مالی گذشته ۵۱ هزار و ۳۴۷ تن بوده است. به دلیل اورهال تولید شرکت در ماه مورد گزارش افت داشته است.

فروش کنسانتره در تیرماه ۳۰ هزار و ۴۹۰ تن بوده است و شرکت به طور متوسط در سه ماه گذشته به ازای هر ماه ۳۸ هزار و ۵۹۵ تن فروش داشته است. شرکت از فروردین تا اسفند سال قبل ۵۲ هزار و ۲۱۶ تن کنسانتره فروخته است.

درآمد تیرماه ۱۱۶ میلیارد تومان بوده است و فصل اول متوسط فروش ۱۲۷ میلیارد تومان بوده است. متوسط فروش سال قبل ۱۱۹ میلیارد تومان بوده است.

کزغال این ماه فروش با نرخ ۳۷ هزار و ۳۶۵ ریال به ازای هر کیلو انجام داده است. متوسط نرخ فرودین تا خرداد ۳۳ هزار و ۷۶۴ ریال بوده است. فروش‌های فروردین تا اسفند ۹۹ به طور متوسط با نرخ ۲۴ هزار و ۲۳۹ ریال به ازای هر کیلو انجام شده است.

اخبار بازارهای جهانی

فولاد

قیمت ورق گرم در چین به سطح شش هزار یوان رسید. علت این رشد، اعلام دولت چین به کارخانه‌ها جهت اعمال محدودیت‌های تولید است.

چین در سیاست جدید خود به کارخانه‌ها اعلام کرده که نباید بیشتر از سال گذشته محصول فولادی تولید کنند و این در حالی است که بسیاری از آن‌ها نسبت به دوره مشابه چندین درصد بیشتر تولید کرده‌اند و حالا باید با کاهش سطح تولید طی پنج ماه باقی مانده از سال، جمع مقدار تولید را به اعداد مشابه سال گذشته نزدیک کنند.

مؤسسه اطلاعات و استانداردسازی متالورژی چین نگرش مثبتی به بازار فولاد این کشور در میان تقاضای بالا از بخش حمل و نقل و زیرساخت‌ها و محدودیت‌های تولیدی دارد.

قیمت محصولات فولادی در چین از اواخر ماه ژوئن افزایشی بوده که نشأت گرفته از کاهش تولید در نیمه دوم سال است که مجموع تولیدات فولاد خام کارخانجات این کشور نباید از حد سال گذشته فراتر رود.

استایرن

صنعت و معدن نوشت: استایرن بر حسب سی اف ار چین ۲۰ دلار افزایش داشت و قیمت ۱،۲۵۵ دلار را ثبت کرد. بر حسب سی اف ار جنوب شرق آسیا نیز بدون تغییر بوده و در همان محدوده قیمت هزار و ۲۵۰ دلار گزارش شده است. محدودیت عرضه در صنعت بالادست این محصول یعنی بنزن منجر به تقویت قیمت‌ها در این ناحیه شده است.

متانول

در خصوص متانول: باوجود تحت فشار بودن اقتصاد پس از شدت گرفتن COVID-19 ولی در کره جنوبی و تایوان هم‌چنان تقاضا در بخش پایین دستی، در وضعیت مناسبی قرار دارد ولی در جنوب شرق آسیا که کشورهایی مانند تایوان، اندونزی، مالزی و ویتنام قرار دارند تقاضای پایین دستی ضعیف بود.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 510159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.