از امروز خاموشی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان این که خاموشی‌های دو روز اخیر ناشی از مشکلات فنی بوده است، گفت: از امروز خاموشی‌ها در سایت شرکت‌های توزیع اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدرضا نوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با خاموشی‌های روز گذشته تا کنون، اظهار کرد: بر اساس دستورالعملی که جدیداً ابلاغ شده بود، خاموشی برای بخش خانگی نباید اعمال شده و باید با همکاری صنایع، بار شبکه مدیریت شود.

وی افزود: روز یکشنبه در یک نوبت و روز گذشته در سه نوبت شاهد قطعی برق در بخش خانگی بودیم که ناخواسته بوده است.

دو هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌ها از مدار خارج شده است

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: متأسفانه از روز گذشته حدود دو هزار مگاوات از نیروگاه‌های آبی و گازی به دلیل مسائل فنی از مدار خارج شده است بنابراین تولید برق کاهش یافت.

بیشترین افزایش دمای هوا در این هفته اتفاق افتاده است

نوحی اضافه کرد: از طرفی اعلام شد که تا روز سه شنبه هفته جاری، میانگین درجه حرارت کل کشور چهار درجه افزایش می‌یابد که بیشترین درجه حرارت تا این زمان سال است، با هر یک درجه افزایش حرارت، تا دو هزار مگاوات برق بر مصرف کل کشور افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: اما در دمای بیش از ۴۰ درجه، شاهد افزایش بیشتر مصرف برق نخواهیم بود زیرا تمام توان مصرفی سیستم‌های سرمایشی در کشور در این دما در حال استفاده است.

خاموشی‌های اخیر ناخواسته بوده است

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: در چنین شرایطی، شبکه سراسری به وسیله رله‌های حفاظتی برای جلوگیری از فروپاشی سراسری، برق مناطق را قطع می‌کند تا فرکانس شبکه افت نداشته باشد.

این حق مردم است که خاموشی در بخش خانگی اعمال نشود

نوحی اضافه کرد: این حق مردم است که خاموشی در بخش خانگی اعمال نشود، اما در چنین شرایط گریزناپذیری مردم انتظار دارند حداقل خاموشی‌ها از پیش اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، برنامه‌های خاموشی در سایت شرکت‌های توزیع ارائه می‌شود تا خاموشی‌های احتمالی بر اساس برنامه بوده و اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 510143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.