دیدار مقامات قطر با رئیسی برای تعمیق روابط دو کشور در دولت سیزدهم بود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دیدار مقامات قطر با رئیس جمهور منتخب ایران در راستای تعمیق روابط دو کشور در دولت سیزدهم بود زیرا رئیسی بارها بر لزوم گسترش روابط ایران و کشورهای همسایه تاکید کرده است.

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد اهداف سفر مقامات قطر به ایران اظهار کرد: طبق قانون اساسی یکی از اولویت‌های سیاست خارجی تهران، مبحث تعمیق روابط با همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی است.

وی افزود: قطر یکی از کشورهای مؤثر جهان اسلام بوده و با توجه به میزان در آمد این کشور طی سال‌های گذشته به یکی از تأثیرگذارترین کشورهای منطقه تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: دوحه همواره به دنبال گسترش روابط خود با تهران بوده و پس از شروع اختلافات بین قطر و عربستان میزان تمایل این کشور برای تعمیق روابط با ایران، افزایش یافت.

صدرالحسینی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که قطر یکی از بازیگران اصلی جهان عرب است بنابراین تصور این که دوحه به خاطر ایران به کشورهای عربی پشت کند، دیدگاه اشتباهی است اما به نظر می‌رسد مقامات ارشد این کشور به دنبال ایفای نقش اصلی رابط کشورهای عربی و اسلامی هستند و جمهوری اسلامی می‌تواند قطر را در این نقش آفرینی یاری کند.

وی ادامه داد: دیدار مقامات قطر با رئیس جمهور منتخب ایران در راستای تعمیق روابط دو کشور در دولت سیزدهم بود زیرا رئیسی بارها بر گسترش روابط ایران و کشورهای همسایه تاکید کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: گفت‌وگوهای انجام شده بین مقامات ارشد دوحه و وزارت امور خارجه ایران و رئیس جمهور منتخب می‌تواند گام مثبتی جهت پیشبرد سیاست‌های دولت سیزدهم باشد.

کد خبر 509995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.