هدف شکایت نمایندگان از روحانی چیست؟

جدال بهارستان با پاستور تا آخرین لحظات ادامه دارد؛ از بهانه ترک فعل گرفته تا استنکاف در ابلاغ قوانین و شکایت بابت سندی که هرگز اجرائی نشد، موضوع پرونده ارسالی مجلس علیه دولت به قوه قضائیه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن روحانی در حالی روزهای پایانی خود را در پاستور سپری می‌کند که به نظر می‌رسد جدال نمایندگان مجلس با وی پایانی ندارد و بهارستان نشینان سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف از روحانی شکایت کنند تا شاهد محاکمه‌اش پس از پایان دوران ریاست جمهوری باشند.

اصولگرایان از ابتدای سال ۹۲ کمر همت به تخریب دولت بستند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در موقعیت‌های مختلف بر دولت یازدهم و دوازدهم بتازند و تمامی مشکلات کشور را حاصل عملکرد دولت معرفی کنند.

با پیروزی حداکثری اصولگرایان در مجلس یازدهم، فشار مخالفان دولت از تهدید به خروج از NPT شروع شد و به خروج از پروتکل‌های الحاقی و آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم رسید که البته این فشارها به نمایندگان ختم نشد و روحانی طی دو سال اخیر با انواع و اقسام ناسزاها، گاه در صدا و سیما، گاه در پشت تریبون‌های رسمی و گاهی هم در مراسم ۲۲ بهمن روبه‌رو بود.

نمایندگان مجلس یازدهم در آخرین اقدام خود علیه روحانی به بهانه ترک فعل تا استنکاف در ابلاغ قوانین و بابت سند ۲۰۳۰ که هرگز اجرایی نشد از وی شکایت کردند و پرونده را به قوه قضائی ارجاع دادند.

در حال حاضر که مردم در وضعیت معیشتی نامناسبی به سر می‌برند، هدف نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شکایت علیه رئیس جمهور، تسویه حساب سیاسی بوده و این اقدام نمادی دیگر از تقابل پاستور و بهارستان با یکدیگر است.

تقابل دو قوه مجریه و مقننه از همان ابتدای تشکیل مجلس یازدهم به‌وضوح مشخص بود؛ زیرا اکثریت نمایندگان با شعار استیضاح روحانی در انتخابات پیروز شدند و به بهارستان راه یافتند و مشخص بود که پارلمان یازدهم قرار نیست بگذارد آب خوش از گلوی دولت پایین برود.

علی خضریان چند روز پیش با اعلام خبر وصول شکایت اقشار مختلف مردم از رئیس‌جمهور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که «۲۲۰ هزار نفر از آحاد مختلف مردم شکایتی از رئیس‌جمهور مشتمل بر ۱۶ بند پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کرده‌اند.»

جدال نمایندگان با حسن روحانی پس از اتمام دوران ریاست جمهوری ادامه دارد و قرار نیست مصائب بی پایان دولت‌های یازدهم و دوازدهم با غروب آفتاب ۱۲ مرداد ماه برای حسن روحانی پایان یابد و باید دید هدف نمایندگان از پافشاری بر شکایت از حسن روحانی چیست؟

پرونده‌های استنکاف رئیس جمهور از قانون اساسی به قوه قضائیه ارسال شده است

محمد تقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی دراین‌باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پرونده‌های استنکاف رئیس جمهور از قانون اساسی طبق ماده ۲۲۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طی هفته‌های گذشته به قوه قضائیه ارسال شده است.

به گفته وی، پرونده‌های تخلفات آشکار رئیس جمهور نزد قوه قضائیه بوده و این قوه وظیفه دارد در راستای عمل به مُر قانون به این پرونده‌ها رسیدگی کند؛ همچنین مجلس شورای اسلامی قصد دارد پس از اتمام دوران ریاست جمهوری روحانی نسبت به موقعیت و زمان موارد دیگری را به قوه قضائیه اعلام کند.

به گفته عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موارد دیگری پیرامون استنکاف رئیس جمهور از قانون اساسی مطرح کردند که این مسائل در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

مجلس به دنبال احقاق حقوق مردم است

حسین میرزایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز به ایمنا می‌گوید: مجلس شورای اسلامی به دنبال این است تا با ارسال مستندات خود در مورد تخلفات رئیس جمهور به قوه قضائیه، حقوق از دست رفته مردم را احقاق کند.

به گفته وی، یکی از اهداف نمایندگان جهت پیگیری قضائی اقدامات رئیس جمهور این است که کسانی که در آینده در مسند قدرت قرار می‌گیرند مراقب اقدامات و سیاست‌های خود باشند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان می‌کند: روز گذشته موضوع افتتاح زود هنگام خط لوله گوره- جاسک برای ایران که پروژه بسیار مهمی بود بررسی و قرار شد مستندات و اخطارهای کارشناسان به رئیس جمهور جهت عدم افتتاح زود هنگام این پروژه به قوه قضائیه ارسال شود.

شکایت از روحانی مصرف داخلی دارد

محمد علی نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و سازندگی هم به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مجلس یازدهم از ابتدای آغاز کار خود به دنبال سنگ اندازی در مسیر دولت بود و در ابتدای شروع کار خود، طرح استیضاح رئیس جمهور را مطرح کرد که با تذکر رهبر انقلاب مواجه شد؛ در نهایت نمایندگان سعی کردند با تخریب و توهین دولت را تضعیف کنند که بازهم رهبر انقلاب در این مورد به آنها تذکر دادند.

به گفته وی، به نظر می‌رسد رفتارهای نمایندگان مبنی بر توهین به رئیس جمهور و حتی تنظیم شکایت علیه وی، نوعی رفتار پوپولیستی تلقی می‌شود و مصرف داخلی برای آنها دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید که در حال حاضر مردم با مسائل و مشکلات متفاوتی روبه‌رو هستند و نمایندگان بهتر است به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، مشکلات مردم را بررسی و در جهت رفع آن تلاش کنند.

نمازی خاطرنشان می‌کند: شکایت نمایندگان مجلس از حسن روحانی خارج از چهار چوب وظایف مجلس شورای اسلامی است؛ در صورتی که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس یازدهم به جای پرداختن به حاشیه به متن توجه کنند.

کد خبر 509973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.