روند تولید داخلی واکسن کرونا، تسهیل شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نیاز به واکسن کرونا دارند و باید هر چه سریعتر تأمین آن از طریق داخل و منابع مطمئن خارجی در دستور کار قرار گیرد.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز آخرین وضعیت واردات، تولید و توزیع واکسن در کشور با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو و شرکت‌های تولیدکننده داخلی بررسی شد.

وی افزود: همچنین مسئولان حاضر در این نشست دغدغه‌های خود را مطرح و واکسن‌سازهای داخلی موضوع کمبود نقدینگی را به عنوان یکی از مهمترین دلایل کندی پیشرفت واکسن اعلام و بر ضرورت درخواست پیش خرید واکسن توسط دولت تأکید کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشست امروز کمیسیون بهداشت مطرح شد که فرآیند تأمین، تولید و توزیع باید متولی مشخص و پاسخگو داشته باشد و از مجمع‌الجزایر بودن درون وزارتخانه و برون وزارتی به طور کامل پرهیز شود از سویی اگر قرار است فرآیند علمی در مورد تولیدکنندگان رعایت شود باید در مورد همه آنها مورد توجه قرار گیرد یعنی رفتاری یکسان در قبال آنها داشته باشند و مانعی سد راه هیچکدام از آنها قرار ندهند.

شیخی تاکید کرد: همه نمایندگان بر این باور بودند نگاهی که به خرید واکسن از کشورهای خارجی وجود دارد در مورد تولیدکنندگان داخلی رعایت نمی‌شود، یعنی واردات به راحتی پیش خرید می‌شود، اما در رابطه با تولید داخل این گونه نیست و شاهد پاسکاری‌ها و بروکراسی اداری هستیم که این موضوع مجلس و تولیدکنندگان را آزار می‌دهد.

وی یادآور شد: به هر حال مردم نیاز به واکسن دارند و باید هر چه سریع‌تر تأمین آن از طریق داخل و منابع مطمئن خارجی در دستور کار قرار گیرد؛ مشکلات در بحث واردات از ابتدای امر قابل پیش‌بینی بود، اما در رابطه با تولید داخل گلایه‌ها به حق است و باید روند تولید تسهیل شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلساتی که مربوط به کمیته واکسن به ریاست وزیر بهداشت است، باید بدون تأخیر برگزار شود و حل مشکلات تولیدکنندگان داخلی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 509957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.